در حالی که بوی بهار و فرا رسیدن سال جدید مشام هر ایرانی را پر کرده شهروندان اردبیلی بار دیگر چهره‌ای جدید از زمستان را با بارش برف مشاهده کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ادبیل؛ بارش برف که از دیشب آغاز شده و همچنان در اردبیل و شهرهای دیگر ادامه دارد به این دیار چهره زمستانی بخشیده به طوریکه با این بارش‌ها و نزولات آسمانی دمای هوانیز به شدت کاهش یافته و اردبیلی‌ها مجبور شدند تا یک بار دیگر به استفاده از لباس گرم و وسایل گرمایشی روی آورند.

بارش برف که در سطح گذرگاه‌های اردبیل به برخی از اختلالات روزانه در رفت و آمد مردم نیز منجر شده در برخی از ارتفاعات و دامنه‌های سبلان به 30 تا 40 سانتیمتر می‌رسد.

دمای هوا در اردبیل نیز در مقایسه با روز گذشته 10 درجه کاهش یافته به طوریکه دمای هوا در اردبیل دیشب منهای هشت درجه و در حال حاضر نیز یک درجه زیر صفر گزارش شده است.

مرکز اطلاعات راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد تمام جاده‌های استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد اما از هموطنانی که قصد سفر به اردبیل را دارند خواسته شده تا لباس گرم با خود به همراه داشته و وسایط نقلیه خود را به زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

براساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان اردبیل این جو ناپایدار تا عصر فردا ادامه دارد و مردم اردبیل در هفته پایانی زمستان و سال 92 شاهد هوای پایدار در منطقه هستند.

بارش برف در حالی چهره اکثر شهرهای استان اردبیلبه ویژه مناطق شمالی را سفیدپوش کرده که کشاورزان نگران خشکسالی بوده و با این بارش‌ها برای سال پرمحصول امیدوار شدند اما با این بارش‌های اواخر سال بسیاری از خانواده‌ها و متولیان پذیرایی از گردشگران و مسافران که خانه تکانی را در دستور کار قرار داده بودند، مجبور شدند تا کار خود را با تأخیر و تعویق انجام داده تا با مساعد شدن شرایط جوی به آماده‌سازی سیمای شهر برای ورود به فصل بهار امکانات و تجهیزات را مهیا کنند/س.

 

برچسب ها: اردبیل ، بارش ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.