فوتباليست‌هاي نيجريه‌اي اگر امسال به نخستين تيم آفريقايي قاتح جام جهاني در برزيل تبديل شوند ، 100 هزار دلار به عنوان پاداش دريافت خواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، فوتباليست‌هاي نيجريه‌اي اگر امسال به نخستين تيم آفريقايي قاتح جام جهاني در برزيل تبديل شوند ، 100 هزار دلار به عنوان پاداش دريافت خواهند کرد.

بنابر اعلام فدراسيون فوتبال نيجريه، اين در حالي است که مبلغ اعلام شده در مقايسه با رقمي که اسپانيا در پي قهرماني در جام جهاني 2010 به بازيکنانش داد رقم ناچيزي محسوب مي شود.

فدراسيون فوتبال اسپانيا در پي قهرماني در جام جهاني به هر يک از بازيکنان اين تيم 800 هزار دلار پاداش داد.



و اين در حالي است که بازيکنان تيم ملي فوتبال نيجريه به سبب دريافت نکردن پاداش خود در پي قهرماني در جام ملت هاي آفريقا در سال گذشته خشمگين هستند.

فدراسيون فوتبال نيجريه از پارلمان اين کشور خواسته است پاداش هفت ميليون و 200 هزار دلاري را براي تيم ملي نيجريه در صورت قهرماني در جام جهاني تصويب کند.

لازم به ذکر است، بر اساس بودجه فدراسيون فوتبال نيجريه - که روز دوشنبه به پارلمان اين کشور ارائه شد - هر يک از بازيکنان تيم ملي نيجريه براي هر پيروزي در مرحله گروهي 10 هزار دلار دريافت خواهند کرد.

بر اساس اين گزارش، هر يک از بازيکنان نيجريه اي براي هر پيروزي در مرحله يک هشتم  12 هزار دلار و هر پيروزي در مرحله يک  چهارم 15 هزار دلار ، در مرحله نيمه نهايي 20 هزار دلار و براي حضوردر بازي فينال 30 هزاردلار پاداش دريافت خواهند کرد.

علاوه بر اين، هر يک از 23 عضو تيم ملي فوتبال نيجريه روزانه معادل 200 دلار کمک هزينه دريافت خواهند کرد که  بدين ترتيب در مجموع مبلغ اختصاص يافته براي اعضاي اين تيم طي اين رقابت هاي 32 روزه به دو ميليون و 600 هزار دلار خواهد رسيد. بقيه مبلغ نيز به مربيان و کادر فني تيم اختصاص خواهد يافت.

نيجريه با مشکلات مالي به ويژه تأمين مبالغ پاداش ها رو به روست.

بازيکنان و فدراسيون فوتبال نيجريه درباره اين موضوع اختلافاتي با يکديگر دارند.

گفتني است؛ استيفن کشي سرمربي تيم فوتبال نيجريه ودستيارانش چندين ماه است که دستمزدهايشان را دريافت نکرده اند و خواهان دخالت دولت در اين باره شده اند.



ويسنت انيه ما کاپيتان تيم فوتبال نيجريه از آليکو دانگوته ثروتمندترين مرد آفريقا خواسته است مبلغ يک ميليون دلار در اختيار تيم ملي نيجريه قراردهد.

بر اساس گزارش مجله فوربس، دارايي دانگوته بالغ بر 25 ميليارد دلار مي شود.

او يکي از چندين ثروتمند نيجريه اي بود که به بازيکنان تيم ملي نيجريه در صورت قهرماني در جام ملت هاي آفريقا در سال 2013 قول اختصاص پاداش داد اما هنوز به وعده خود عمل نکرده است.

در پايان خاطرنشان مي‌شود، پايگاه اينترنتي بي بي سي به نقل از دانگوته اعلام کرد: ما در نامه اي به قدراسيون فوتبال نيجريه  خواستار دريافت شماره حساب هاي بازيکنان شديم تا بتوانيم اين مبلغ را به حسابهايشان واريز کنيم.

انتهاي پيام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار