همزمان با گرامیداشت روز شهدا وزیر بهداشت با حضور در منزل شهید دکتر محمدعلی فیاض بخش با همسر و خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، در این دیدار صمیمانه که شب گذشته انجام شد، دکتر سید حسن هاشمی شهید فیاض بخش را از پیشگامان انقلاب و در زمره پزشکان مسئولیت پذیر و مردم دار برشمرد و گفت: از تعابیری که در روایات آمده است چنین برمی آید که علما به ویژه علمایی که عامل به علم شان هم باشند، نزد خداوند آبرویی در حد شهدا دارند، شهید قیاض بخش هم از اینگونه علما بودکه  بعد از مجاهدت در راه خدا به فیض  شهادت نائل آمد.

وی از اینکه در روز گرامیداشت شهدا توانسته در منزل شهید فیاض بخش حضور یابد اظهار خرسندی کرد و با اهدای لوحی از همسر و خانواده این شهید قدردانی کرد.

بنا بر این گزارش همسر و فرزند شهید فیاض بخش نیز در این دیدار از خدمات آن شهید به مردم و انقلاب در کسوت پزشکی و مبارزه سخن گفتند.

همسر شهید فیاض بخش با اشاره به روابط خوب شهید فیاض بخش با بزرگان انقلاب همچون شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر و دیگر بزرگان انقلاب همچون رهبر معظم انقلاب، رییس مجلس خبرگان، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت الله کاشانی امام جمعه موقت تهران، خاطراتی را از تشکیل اولین جلسات حزب جمهوری اسلامی و انجمن اسلامی پزشکان در منزل آن شهید با حضور و سخنرانی شهید بهشتی، برای حاضران نقل کرد.

وی افزود: امکان نداشت که شهید فیاض بخش بتواند کاری برای مردم و بیماران انجام دهد ولی از انجام آن کار طفره برود.

وی با ذکر خصوصیات شهید فیاض بخش در زمینه ویزیت بیماران و مطب داری، گفت: ایشان شب ها تا دیر وقت بیماران را ویزیت می کرد و پس از حضور در منزل هم گاهی تا نیمه های شب تلفنی پاسخگوی مردم و بیماران بود. توجه ویژه به محرومان و عدم دریافت مبلغ ویزیت از بی بضاعت ها یکی دیگر از ویژگی های ایشان بود.

گفتنی است در این دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مشاور وزیر درامور ایثارگران، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی  و جمعی از مدیران وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است شهید محمد علی فیاض بخشدر جریان انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی توسط منافقان به همراه شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب به شهادت رسید. شهید فیاض بخش جراح عمومی و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بود و در کابینه شهید رجایی به عنوان  مشاور وزیر  و رییس سازمان بهزیستی خدمت کرد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار