مدیر راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: عوامل راهداری همچون سنوات گذشته آماده خدمت رسانی به هموطنان و مسافران عبوری از محور فیروزکوه هستند.

ˈزکریا صفرزادهˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان اینکه همه راه ها در منطقه باز و تردد در آن جریان دارد، خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی ما در بخش راه رضایتمندی کاربران جاده ای است.

وی با اشاره به زمان ترافیک سفر در جاده ها گفت: راهداران اداره راه و شهرسازی بطور شبانه روز در مناطق از پیش تعیین شده از جمله در سه راهی مهرآباد، پل شلمبه، پل سید آباد، منطقه دلیچایی و آرو در محور فیروزکوه حضور خواهند داشت.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه راهداران در مسیر جاده با خطرات بسیاری مواجه هستند، گفت: هموطنان و مسافران ایران اسلامی زمانی که به راحتی از محورهای تحت پوشش این اداره عبور می کنند، شادی و لذت را به راهداران هدیه می کنند.

مدیر اداره راه و شهرسازی دماوند با اشاره به فعالیت راهداران در فصل سرما گفت: در زمستان سال 92 بارش های خوبی در منطقه دماوند داشتیم و با حضور شبانه روزی همکاران در راه ها برف روبی و نمک پاشی با تعامل و همکاری مناسب پلیس راه و دیگر دستگاه ها صورت گرفت.

وی با اشاره به شریانی بودن محور دلیچایی و تردد متعدد کامیون و تریلی در این منطقه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون نسبت به آمار سال گذشته 14 نفر کشته در شهرستان داشته ایم که نشان دهنده فعالیت های نتیجه بخش توسط عوامل خدمات رسان در منطقه است.

این مقام مسوول کاهش تلفات جاده ای نسبت به سال گذشته را استمرار فعالیت ها در بخش ایمنی خواند و افزود: نصب برج نوری در پل شلمبه به دلیل شرایط خاص آن در کاهش حوادث موثر بوده است.

وی لکه گیری، رنگ آمیزی پایه تابلوها، تعویض و مرمت گاردریل های آسیب دیده، خط کشی سطح راه ها، نصب تابلوهای جدید (پریمارک تابلوهای افقی درسطح جاده) نصب چراغ های چشمک زن، تعویض تجهیزات ایمنی و پاکسازی احاریم برای برخورداری از مناظر طبیعت را از جمله اقدامات اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند برشمرد.

مدیر اداره راه و شهرسازی دماوند بیان کرد: پاکسازی جاده از زباله و نخاله، شست و شوی نیوجرسی ها و مرمت چراغ های روشنایی از دیگر اقدامات اداره راه و شهرسازی دماوند است.

وی ابراز امیدواری کرد: درایام تعطیلات سال نو با حضور راهداران، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و دستگاه های خدمات رسان، هموطنان عزیر با کمترین مشکل و رضایت مندی کامل از این محورها عبور کنند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه بیش از چهار هزارتن مصرف نمک داشته ایم که بالاتر از حد استاندارد است، گفت: متاسفانه کاربران جاده ای با نحوه بکارگیری زنجیرچرخ و لاستیک های یخ شکن آشنایی چندانی ندارند.

مدیر اداره راه و شهرسازی دماوند گفت: در بخش مسکن و شهرسازی اقدامات خوبی انجام شده و 2 هزار واحد آماده واگذاری مجدد داریم که در گرو خدمات رسانی بموقع دستگاه های خدمات رسان است.

وی با بیان آزاد سازی اراضی به تصرف درآمده خاطرنشان کرد: همکاران اداره راه و شهرسازی بطور شبانه روز با فعالیت و گشت زنی با خودروهای محسوس و غیرمحسوس بخصوص در نقاط آلوده با کسانی که قصد دست درازی به اراضی دولتی دارند، بشدت برخورد خواهند کرد.

این مقام مسوول با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در این حوزه افزود: سند حدود 9 هزار هکتار اراضی در این منطقه به نام سازمان ملی مسکن و زمین است که مسوولیت نظارت و گشت زنی برای پیشگیری از تعدی به این مناطق را داریم.

وی ابرازامیدواری کرد: با تلاش راهداران مستقر در محورها، در صورت همکاری و مساعدت مردم بتوانیم ایام خوشی را در تعطیلات نوروزی برای هموطنان فراهم کنیم./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.