ثبت یک پتنت نشان می دهد؛

احتمال ساخت یک باتری قابل انعطاف توسط نوکیا + عکس

پتنت جدید نوکیا نشان دهنده یک باتری روبانی شکل و قابل انعطاف است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اطلاعاتی از یک پتنت نوکیا بدست آمد که در بخش توضیحات آن در مورد یک باتری خم شدنی، انعطاف پذیر و تاب خوردنی صحبت شده است.


 همانطور که در تصویر هم مشاهده می کنید، احتمالا این باتری به گونه ای طراحی شده که درون یک دستگاه که قابلیت تاشدن، خم شدن و تاب خوردن در تمامی جهات را دارد قرار می گیرد، آنهم درحالیکه یکپارچگی خود را حفظ می کند.
اگر چه داشتن یک گوشی هوشمند و تبلت کاملا انعطاف پذیر، شاید زیاد هم مهم نباشد (جز اینکه می توان آن را براحتی درون جیب یا کیف قرار داد)، این باتری می تواند امکان تولید نسل جدید این گونه دستگاهها را امکان پذیر سازد. اما این باتری چگونه کار می کند؟
این محصول شامل یک باتری روبانی شکل (یا یک روبان باتری) است که به دو بلوک یا بخش آند و کاتد گسترش یافته است. یک بخش یا لایه هم در بین آنها قرار گرفته که ارتباط آنها را برقرار می سازد. این نوار یا روبان به شکل بسته بندی وکیوم روکش شده است. اتصال میانی نیز به گونه ای پیکربندی شده که دو طرف آن قابلیت اتصال را داشته باشند.نوکیا پیش بینی استفاده این باتری در انواع دستگاههای پرتابل از جمله اسمارت فون ها و تبلت ها را انجام داده است. حتی موزیک پلیرها، نوت بوک ها و دیگر دستگاههای دیجیتالی قابل حمل هم می توانند از آن استفاده کنند. در اطلاعات مربوط به این پتنت، به گجت های پوشیدنی اشاره ای نشده است.
باید دید این پتنت بسیار جالب نوکیا در نهایت در چه محصولاتی به مرحله اجرا گذاشته می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
اگه وارد بازار بشه چی مییییییییشه...خیلی عالیه حرف نداره.
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۹:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
نوکیا همیشه معجزه کرده اینم یکی دیگه واقعا نوکیا آبروی برند های دیگه رو برده
زنده باد نوکیا
آخرین اخبار