آئین سنتی چهارشنبه آخر سال که در سال های اخیر دغدغه مسئولان و خانواده ها شده است.

رئیس پلیس آگاهی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ با اشاره به اینکه با همکاری فرمانده انتظامی استان و شناسائی تولید کنندگان و توزیع کنند گان که از دو ماه پیش در استان آغاز شد گفت: امسال با پیشگیری از ورود مواد محترقه و منفجره به استان احتمال مشاهده حوادث ناگوار بسیار کمتر خواهد بود.

سرهنگ عظیمی افزود : فرهنگ سازی و همکاری خانواده ها موجب شده سال گذشته حوادث ناگوار و مجروحان و فوتی های چهارشنبه آخر سال در مقایسه با سال های گذشته کاهش یابد.

به گفته وی : بیش از 400 هزار ادوات خطر ساز ،محترقه و منفجره 2 ماه اخیر در ورودی و داخل استان کشف وجمع آوری شده اما آمار دقیقی از دستگیر شدگان نداریم و این آمار پایان چهار شنبه آخر سال اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی مازندران خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی هیچ مخالفتی با جشن و سرورو شادی مردم ندارد در صورتی که مشکلاتی برای خود و دیگران به وجود نیاورند وآرامش و نظم جامعه را بهم نزنند.

سرهنگ عظیمی با اشاره به اینکه هیچ مکانی در استان برای برگزاری این شادی های کاذب و پر خطر، آتش بازی و ترقه بازی تعیین نشده است افزود: با تجمع افرادی که بخواهند در هر مکانی آتش بازی یا ترقه بازی کنند برخورد جدی می شود .

جشن و شادی چهارشنبه آخر سال که موجب اجتماع مردم و برگزاری جشن و شادی در سالیان گذشته بوده در این چند سال اخیر موجب درد سر ، دغدغه و مشکلاتی در جامعه شده است .

این جشن و شادی آخر سال که چند سال اخیر به دست عد ه ایی سود جو که انسانیت خود را فروخته وبا ساخت و فروش مواد محترقه و خطرناک جشن و شادی چهارشنبه سوری آخر سال ایرانیان را تبدیل به چهارشنبه سوزی می کنند و موجب دلهره و دغدغه خانواده ها ومسئولان شده اند باید بدانند از دست نیروی پر تلاش انتظامی استان در امان نخواهند بود و با آنها بر خورد جدی خواهد شد.

وی در باره پیشگیری از آتش سوزی ها و حوادث پر خطر در چهار شنبه آخر سال گفت: همه ی نیرهای گشت پر تلاش انتظامی مناطق پر خطر وحتی کوچه ها و پس کوچه ها را کنترل و در صورت مشاهده هر گونه رفتار های بزه کارانه عاملان آن را دستگیر و تحویل مقام قضایی می دهند.

رئیس پلیس آگاهی مازندران در باره پیشگیری ازسرقت در تعطیلات نوروزی گفت : خانواده ها باید برای پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه از قرار دادن مدارک در داخل خودروها خود داری و درب منازل خود را به ویژه در آپارتمان ها با استفاده از حفاظ های فلزی ایمن سازی کنند و منزل خود را به اشخاص و بستگان نزدیک و مورد اعتماد بسپارند واز باز گذاشتن درب انباری ها وزیر زمین های خود نیز خود داری کنند .

وی از هم استانی ها خواست در صورت هر گونه رفتار مشکوک با پلیس 110 تماس بگیرند./س

برچسب ها: آئین ، ایرانی ، شاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.