سه نفر روز چهارشنبه براثر ویران شدن دو ساختمان به علت وقوع انفجاری مهیب ناشی از نشت گاز در منطقه منهتن نیویورک کشته و 63 تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ،  بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک این حادثه را «فاجعه‌ای به بدترین شکل» خواند و دفتر وی اعلام کرد نه تن از ساکنان دو ساختمان فروریخته تا دیشب همچنان مفقود بودند.
ماموران آتش‌نشانی کل بعد از ظهر برای خاموش کردن آتش‌سوزی شدید در محله هارلم شرقی تلاش کردند جاییکه شاهدان، صحنه حادثه را به یک منطقه جنگی تشبیه کردند.

این انفجار برای برخی از اهالی نیویورک به‌طور اجتناب‌ناپذیر یادآور خاطرات حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 بود‌؛ حملاتی که به فروریختن برج‌های دوقلو منجر شد و دیگر شاهدان اعلام کردند این اتفاق همچون یک زمین‌لرزه بوده است.

دی بلاسیو و مقامات شهر در گفتگو با خبرنگاران نزدیک صحنه حادثه در خیابان صد و شانزدهم و خیابان پارک اونیو که یک محله با ساکنان عمدتا لاتین‌تبار است، اعلام کردند 15 واحد آپارتمانی در دو ساختمانی که فروریخت، وجود داشته است.

این انفجار حدود ساعت 9:30 صبح به وقت محلی (1330 به وقت گرینویچ) روی داد و اداره آتش‌نشانی نیویورک اعلام کرد ماموران آتش‌نشانی دو دقیقه بعد در صحنه حضور پیدا کردند.

این حادثه که نخستین فاجعه مرگبار در نوع خود در شهر نیویورک با هشت میلیون نفر جمعیت از زمان روی کار آمدن دی بلاسیو دموکرات در ماه ژانویه است، نگرانیهایی در خصوص ایمنی در محلات فقیرتر شهر به وجود خواهد آورد.

سخنگوی اداره آتش‌نشانی نیویورک در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد شمار کشته‌ها تاکنون به سه تن افزایش یافته است.

وزارت امور خارجه مکزیک اعلام کرد دو زن که در بین کشته‌ها بودند، و یکی از مجروحان، مکزیکی هستند.

مقامات چهار بیمارستان مختلف در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند در مجموع 63 مجروح را درمان کرده‌اند و بیشتر جراحات، سطحی بوده است.

صدها مامور پلیس و بیش از 250 مامور آتش‌نشانی در پی وقوع این حادثه در صحنه حضور پیدا کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار