مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: هر روز 347 نفر عوامل امدادی در طرح نوروزی سال 93 به صورت شبانه‌روزی آماده فعالیت خواهند بود.

به گزارش گروه استانهایی باشگاه خبرنگاران یحیی زینال‌پور اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف جمعیت هلال احمر در برنامه‌ها کمک به کاهش تصادفات در جاده‌های آذربایجان غربی در نوروز 93 و کاهش زمان طلایی ارائه خدمات پیش بیمارستانی در تصادفات از زمان وقوع تصادف تا رساندن بیمار به بیمارستان است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: خدمات ارائه شده توسط جمعیت هلال احمر گسترده بوده و در طرح ملی امداد و نجات در درجه نخست حضور اکیپ‌های امدادی در جاده‌ها امنیت فکری و آرامش خاطر ایجاد می‌کند.

زینال‌پور خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح نوروزی سال 93 منابعی به کارگیری شده که شامل پایگاه امداد و نجات بین شهری، پایگاه‌های کوهستان، پایگاه امداد هوایی، پست‌های ایمنی و سلامت، فضای دوستدار کودک، خیمه‌های نماز بوده و امسال تمامی شعب جمعیت هلال احمر مجهز به کشیک‌های امدادی است.

وی ادامه داد: ارائه کمک‌های اولیه، انتقال مصدومان، اسکان اضطراری، اطفاء حریق اولیه، امداد هوایی و... از جمله خدماتی که توسط هلال احمر آذربایجان غربی در ایام نوروز سال 93 ارائه ‌می‌شود.

زینال‌پور اذعان داشت: کنترل فشار خون در پست ایمنی و سلامت به صورت رایگان انجام می‌شود و خدمات کنترل قند خون برای بیماران دیابتی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همانند سنوات گذشته خیمه‌های نماز و پایگاه‌های جاده‌ای در سراسر آذربایجان غربی در محل‌هایی مشخص شده مستقر هستند و خیمه‌های نماز نیز بر پا است.

زینال‌پور با بیان اینکه پنج مورد فضای دوستدار کودک در پست ایمنی و سلامت در آذربایجان غربی مستقر خواهد بود، اضافه کرد: فضای دوستدار کودک در کنار پست‌ها ایجاد شده و بحث نقاشی و فضای با نشاط برای کودکان فراهم می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی متذکر شد: هر روز 347 نفر عوامل امدادی شامل امدادگر و نجات‌گر، کادر پزشکی، جوانان هلال احمر و عوامل امدادی به مدت 20 روز در طرح نوروزی سال 93 به صورت شبانه‌روزی مشغول خواهند بود.

زینال‌پور در پایان متذکر شد: امسال بنا به تقاضای منطقه آزاد ماکو که یکی از ظرفیت‌های استان محسوب می‌شود پست بین‌المللی 24 ساعته در بازرگان با حضور مترجم زبان انگلیسی و زبان ترکی مستقر خواهد بود و دو کمپ نیز در منطقه آزاد پیش‌بینی شده که در منطقه آزاد پوشش داده شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، امداد ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.