یک ناشر مشهور سعودی نزدیک به اخوان‌المسلمین از نمایشگاه کتاب ریاض کنار گذاشته شد و کتاب‌های این ناشر توقیف شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک ناشر مشهور سعودی نزدیک به اخوان‌المسلمین از نمایشگاه کتاب ریاض کنار گذاشته شد و کتاب‌های این ناشر توقیف شد.

یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: ما شنبه  شاهد خروج شبکه عربی تحقیقات و انتشارات بودیم.
وی افزود: یکی از برگزار کنندگان این نمایشگاه به ما توضیح داد که این ناشر کتاب‌های ممنوعه‌ای را که می‌تواند به امنیت عربستان سعودی لطمه وارد کند ، در نمایشگاه عرضه کرده است.

نواف القدیمی رئیس این بنگاه انتشاراتی در توییتر گفت: از اینکه از این نمایشگاه کنار گذاشته شد ، متعجب شده‌است و از اینکه از قبل این تصمیم برگزار کنندگان به او اعلام نشده ، متاسف است.

عبدالعزیز خوجه  وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان سعودی این ناشر را به وارد کردن غیر قانونی آثار ممنوعه و عرضه آن به عربستان سعودی متهم و اعلام کرد این اقدام این ناشر می‌تواند به امنیت عربستان سعودی لطمه وارد کند و این کار غیرقانونی و غیر اخلاقی است.

وی در سخنانی که در روزنامه مکه منتشر شد افزود: به این سبب است که کتاب‌های این ناشر از نمایشگاه کنار گذاشته شد و این کار برای هر ناشری که این کار را انجام دهد، اعمال خواهد شد زیرا امنیت عربستان سعودی اسیاسی است و هیچ خلافی در این خصوص تحمل نخواهد شد.

احمد حمدان از مقامات انجمن ناشران عربستان سعودی در این خصوص گفت هیچ اثری که در آن به افکار و اندیشه‌های اخوان المسلمین یا گروه‌های افراطی اشاره کند در نمایشگاه بین‌المللی ریاض تحمل نخواهد شد.
قدیمی که انتشاراتی او  شعبه هایی در قاهره و بیروت دارد ، نزدیک به اخوان‌المسلمین محسوب می‌شود.

عربستان سعودی به تازگی اخوان‌المسلمین را در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار داده‌است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار