رییس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به 370میلیارد تومان جریمه دوربین‌های ثبت تخلف در دو و سه سال اخیر گفت: از دولت درخواست می‌کنیم بخشی از این مبلغ به پلیس برای استفاده در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پلیس بازگردانده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد دنیامالی در همایش نوروزی بازرسان افتخاری پلیس راهور فاتب اظهار داشت: حتی زمانیکه بخواهیم شهری به مانند مدینه فاضله داشته باشیم باز هم به پلیس نیاز داریم  و کشور ما به لحاظ موقعیتی در شرایطی قرار دارد که زمانیکه به اطراف نگاه می‌کنیم که چرا ناامنی و شرارت و موادمخدر وجود دارد می‌بینیم که اگر زحمات پلیس در کشور نباشد امنیت امروز را نخواهیم داشت.

رییس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما در شورای چهارم اعتقاد داریم براساس قانون باید از پلیس در بخش حمل و نقل پشتیبانی کنیم که در همین راستا در برنامه 5ساله دوم شهرداری نگاه ویژه‌ای به وضعیت پلیس داشتیم که این نگاه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اما از نظر مهندسی باید شرایطی فراهم شود که پلیس نامحسوس را بیشتر داشته باشیم.

دنیا مالی در ادامه بیان داشت: ما در تهران 5/4 میلیون خودرو داریم که تردد می‌کنند و مشکل موتورسواران از جدی‌ترین مشکلات تهران است که در برنامه 5ساله دوم شهرداری تهران بحث برقی کردن موتورها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را در دستورکار قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد: ما امکاناتی را در اختیار حمل و نقل عمومی قرار می‌دهیم که توسعه مترو یکی از این برنامه‌هاست و باید مشارکت‌های مردمی را در همه زمینه‌ها افزایش دهیم.

وی با اشاره به ضرورت رفتار مناسب پلیس اظهار داشت: تذکرهای قانونی پلیس باید با زبان خوش و رفتار مناسب باشد که به طور قطع تاثیرگذارتر خواهد بود و به ویژه برای بازرسان نامحسوس که لازم است شرایط روحی و روانی مخاطب را در نظر بگیرند.
 
دنیامالی در ادامه اذعان داشت: آنچه در برنامه 5ساله دوم شهرداری پیش‌بینی شده اعداد و ارقام مناسبی برای بحث‌های سخت‌افزاری پلیس و حمل و نقل است که باز هم می‌تواند اصلاحاتی را داشته و افزایش یابد.

رییس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با درخواست از دولت خاطرنشان کرد: طی دو و سه سال اخیر 170میلیارد تومان اعمال جریمه به وسیله دوربین‌های ثبت تخلف انجام شده که درخواست می‌کنیم با تعاملی که با دولت داریم بخش قابل توجهی از این مبلغ برای استفاده در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به پلیس بازگردانده شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار