وزیر امورخارجه قطر از پیشنهاد این کشور به ایران برای خروج معاون رئیس جمهور سوریه از این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه رای الیوم:"خالد العطیه" در جریان سفر به پاریس در سخنانی در مدرسه روابط بین الملل انستیتو علوم سیاسی که تعدادی از دیپلمات‌ها و مقامات فرانسوی و اروپایی در آن حضور داشتند،فاش کرد:در دیدار اخیر با "محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه ایران بر امکان ترک قدرت از سوی "بشار اسد" و توقف جنگ در سوریه تاکید کردم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جریان دیدار با وزیر امورخارجه ایران بر امکان اعمال فشار بر انقلابیون و مخالفان سوری با هدف توقف اقداماتشان در این کشور تاکید کردم اظهار داشت:برای قانع کردن مقامات ایرانی در مورد خروج "فاروق الشرع" معاون رئیس جمهور سوریه از دمشق با هدف مذاکره با وی،سه بار به تهران سفر کردم اما لحن مقامات سابق ایرانی در واکنش به این موضوع بسیار تند بود.

وزیر امورخارجه قطر با بیان اینکه هم اکنون لحن مقامات ایرانی نسبت به قبل بسیار متفاوت شده است افزود:هنگامی‌که با "ظریف" دیدار کردم احساس کردم که لحن مقامات ایرانی تغییر کرده است.

"خالد العطیه" همچنین عنوان کرد:در جریان دیدار با "محمد جواد ظریف" وی سوال کرد "چرا از برگزاری انتخابات واقعی در سوریه نگران هستید؟هرکسی که منتخب ملت سوریه باشد با احترام ملت و تمامی طرف‌ها روبرو خواهد شد.

وی افزود: در این دیدار وزیر امورخارجه ایران بار دیگر مواضع ایران را در قبال سوریه مبنی بر اینکه اگر "بشار اسد" از قدرت کناره گیری کند نهادهای دولتی سوریه فرومی‌پاشد،تکرار کرد.

انتهای پیام/





برچسب ها: خالد ، العطیه ، ایران ، ظریف ، محمد ، وزیر ، خارجه ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار