با افتتاح آزادراه پل‌زال- انديمشك؛

بخش ديگري از كريدور ترانزيت درياي خزر به خليج فارس تكميل مي‌شود

معاونت ساخت وتوسعه آزادراه‌ها از افتتاح آزادرا پل زال- انديمشك در پايان هفته خبر داد و گفت: با افتتاح اين آزادراه بخش ديگري از كريدور ترانزيتي خزر به خليج فارس تكميل مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسن احمدي نوري با اشاره با قرار گرفتن اين آزادراه در كريدور ترانزيتي شمال- جنوب افزود:  محور تهران- اهواز- بندر امام‌ خميني يكي از مهمترين كريدورهاي  آزادراهي كشور است و  با توجه اينكه محور زال- انديمشك يكي از حلقه‌هاي مفقوده ارتباطي بزرگراهي- آزادراهي اين محور است نقش آن پررنگ‌تر مي‌شود.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها ضمن با اهميت برشمردن اين كريدور ارتباطي گفت: اين كريدور آزادراهي كوتاه‌ترين و ايمن‌ترين مسير جاده‌اي بين مناطق شمالي كشور و آب‌هاي آزاد از طريق بنادر امام خميني، خرمشهر و آبادان را ميسر مي‌سازد كه موجبات توجه بيشتر به رونق كريدور ترافيكي مبادي ورودي كشور در استان‌هاي گيلان و مازندران به سمت استان خوزستان و بندر امام‌خميني شده است.

وي با اشاره به اهميت ويژه استان خوزستان گفت: اين استان از نظر جغرافيايي، اقتصادي، كشاورزي، صنعتي، ذخاير گاز و نفت و صنايع وابسته و قرار گرفتن منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر  در اين استان از موقعيت استراتژيكي برخوردار است. همچنين منطقه آزاد اروند در محدوده شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر، جابه‌جايي بار و سفر زوار عتبات عاليات از طريق مرز شلمچه، بيش از پيش بر اهميت توسعه زيرساخت‌هاي حمل‌و‌نقل ايمن در اين استان مي‌افزايد.

وي در ادامه با اشاره به اهميت اين كريدور براي ايران و كشورهاي همسايه اظهار داشت: اين مسير، اولين كريدور آزادراهي شمال- جنوب كشور است كه از بندر انزلي در استان گيلان شروع شده و با عبور از تهران- اراك- خرم‌آباد- انديمشك- اهوار به بندر امام خميني در حاشيه خليج فارس متصل مي‌شود. 

اين آزادراه در واقع نقش تكميل كننده شاخه ترانزيت كشور، اتصال پايتخت به استان خوزستان، اتصال شمال و پايتخت به بندر مهم و پر ظرفيت امام خميني را دارد كه نزديك‌ترين فاصله شمال و تهران به خليج فارس و درياي آزاد است.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در پايان يادآور شد: محور قديم زال- انديمشك در 10 سال گذشته داراي بيشترين حوادث جاده‌اي استان خوزستان بوده است، كه با افتتاح اين آزادراه به طول 45 كيلومتر سوانح رانندگي كاهش چشمگيري خواهد يافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار