از بزاق کودک احوال دندانش را بگیرید

معمولا زمانی که رویش دندان شروع می‌شود تغییرات زیادی در سطح عمومی بدن طفل از جمله افزایش جریان بزاق، درد در موضع و به هم ریختن سیستم گوارشی کودک اتفاق می‌افتد.

 دکتر بهزاد هوشمند دندانپزشک، متخصص و جراح بیماری‌های لثه و استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص تسکین و تسهیل درد رویش دندان در نوزادان گفت: رویش دندان در کودکان از ۶ الی ۷ ماهگی شروع می‌شود و بعضی از بیماری‌ها موجب تسریع رویش و برخی موجب تاخیر رویش می‌شود ولی به طور میانگین در ایران ۶ تا ۷ ماهگی زمان رویش دندان است. 

 وی اظهار داشت: معمولا زمانی که رویش دندان شروع می‌شود یکسری تغییرات در سطح عمومی بدن از جمله افزایش جریان بزاق، درد در موضع و به هم ریختن سیستم گوارشی کودک موجب اسهال می‌شود، اتفاق می‌افتد. 

وی در ادامه گفت: این تغییرات موجب می‌شود که کمی درجه حرارت بدن طفل بالا برود که مجموعا برای نوزاد ایجاد ناخوشی می‌کند. 

این دندانپزشک گفت: همزمان با رویش دندان برای اینکه بتوان موجب تسکین و تسهیل رویش دندان در نوزاد شوید به والدین توصیه می‌شود که حتما به پزشک مراجعه کنند تا کودک تحت درمان دارویی قرار بگیرد. 

وی در پایان گفت: در این شرایط به کودکان داروی مسکن، داروهایی برای استفاده در لثه و محل رویش و نهایتا وسیله‌ای که کودک باید آن را گاز بزند تا مخاط و محل رویش دندان را تحت تاثیر قرار دهد، تجویز می‌شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بزاق ، دندان ، لثه ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار