مدیرگردشگری شهرداری از امضا تفاهم نامه شهرداری و سازمان میراث فرهنگی خبر داد و گفت: ساختمان‌های دارای ارزش گردشگری از طریق رنگ متفاوت، و نصب کتیبه‌ اطلاعات مربوط متمایز خواهند شد.

مجتبی احمدلو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این تفاهم نامه از اعتبار 5 ساله برخوردار بوده و در آن هر یک از طرفین نسبت به یکدیگر برخی زمینه‌ها متعهد می‌گردند.
 
*تسهیل در خرید اماکن حفاظت شده تاریخی توسط شهرداری
 
وی از بررسی و اتخاذ سیاست‌های تشویقی با هدف حفظ، نگهداری و احیای فضاهای تاریخی و گردشگری و نیز ارائه اطلاعات و نقشه‌های گردشگری جهت چاپ و توزیع شهر به عنوان تعهدات اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری یاد کرد  افزود: تسهیل در خرید اماکن حفاظت شده تاریخی توسط شهرداری از دیگر مواردی است که اداره کل میراث متعهد به فراهم نمودن آن زمینه است.
 
مدیر توسعه گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: بررسی راهکارهای واگذاری موزه‌ها و اماکن ارزشمند تاریخی و حفاظت شده به بخش خصوصی و شهرداری و نیز فراهم نمودن زمینه کمک به آموزش اقشار مختلف شهر تهران در حوزه‌های مرتبط با گردشگری در این تفاهم نامه است که عملی نمودن آن سبب توسعه حوزه گردشگری خواهد شد.
 
احمدلو از بررسی و اتخاذ سیاست‌های تشویقی با هدف حفظ، نگهداری و احیای فضاهای فرهنگی و گردشگری و پیگیری تا اخذ مصوبه‌های مربوط از سوی شورای شهر به عنوان یکی از تعهدات شهرداری تهران در این تفاهم نام برد و افزود: فراهم نمودن زمینه ای لازم جهت استفاده اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری از ظرفیت‌های پایانه‌ها و پارک سواری شهری جهت اطلاع رسانی در حوزه گردشگری و هماهنگی و مساعدت در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های موجود از دیگر وظایفی است که شهرداری تهران ملزم به انجام آن است.

وی ایجاد تمایز در شناسنامه ساختمان‌های دارای ارزش گردشگری از طریق انتخاب رنگ متفاوت در پلاک ساختمان و نصب کتیبه اطلاعات مربوط را به عنوان یکی از مهمترین بندهای این تفاهم نامه در خصوص وظایف شهرداری تهران دانست و تاکید کرد: این اقدام ضمن امکان شناسایی فضای گردشگری و اماکن تاریخی برای شهروندان از تخریب آنان ممانعت نموده و زمینه حفظ و نگهداری آنها را بیش از پیش فراهم خواهد نمود.
 
*تلاش جهت تبدیل فضاهای کالبدی تهران به شهر دوستدار گردشگری 

مدیر توسعه گردشگری شهرداری تهران به تلاش در جهت تبدیل فضاهای کالبدی تهران به شهر دوستدار گردشگری و استفاده از اطلاعات و نظرهای ارائه شده از جانب اداره کل در اقدامات تبلیغاتی مربوط به عنوان دیگر بندهای این تفاهم نامه در خصوص وظایف شهرداری تهران خاطرنشان کرد: کمک به تشکیل کانون‌های گردشگری محلات توسط شهروندان، تحریف چشم انداز گردشگری شهر تهران با نگاهی به افق چشم انداز ایران 1404 و طرح جامع و تفصیلی معماری و شهرسازی شهر تهران از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
انتهای پیام/

برچسب ها: کتیبه ، امکان ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار