مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران باید در جهت توانمند سازی مراکز تحقیق و توسعه مرتبط با صنعت گاز زمینه ای را فراهم کند تا از طریق ارائه مدل های مختلف تجاری سازی بخش خصوصی را به سمت تولید دانش محور هدایت نماید.

سعید پاک سرشت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در حاشیه پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت، از دستیابی به دانش فنی ساخت توپک هوشمند MFL خبر داد و گفت: دستیابی به دانش فنی پیگ های هوشمند از دیگر  موضوعاتی است که بر روی آن متمرکز شده ایم  و از سال 88 این پروژه آغاز و در سال 91 به اتمام رسید.
 
وی با اشاره به اینکه با استفاده از توپک هوشمند ساخته شده عملیات پیگرانی انجام و نتایج خوبی حاصل شد, افزود: این توپک اگرچه بسیار پرکاربرد است، اما به منظور رفع تمامی نیازهایمان در این خصوص هم اکنون برای طراحی و ساخت نسل های دیگر توپک هدفگذاری نموده ایم.
 
مدیر پژوهش و فنآوری شرکت ملی گاز ایران، در خصوص طراحی و ساخت پالایشگاه ملی نیز گفت: در این راستا اقداماتی به منظور دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت واحدهای مختلف پالایشگاه انجام شده است.

وی تصریح کرد: امروزه در کشور اقدامات خوبی در زمینه پژوهش انجام شده است ولی این اقدامات کافی نیست وباید به سمتی حرکت کنیم که نتیجه آن خلق ثروت و بهره برداری از اقدامات پژوهشی باشد.
 
مدیر پژوهش و فنآوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به نقش شرکت ملی گاز ایران به عنوان نقش حاکمیتی و بنگاه اقتصادی، اظهار داشت: این شرکت باید درجهت توانمند سازی مراکز تحقیق و توسعه مرتبط با صنعت گاز فعالیت نماید و زمینه ای را فراهم کند تا از طریق ارائه مدل های مختلف تجاری سازی و توانمند سازی، بخش خصوصی را به سمت تولید دانش محور و در مسیر فعالیت های مورد نیاز خود سوق دهد به نحوی که هم بنگاه های خصوصی و هم صنعت گاز منتفع شوند.
 
پاک سرشت در ادامه ضمن تاکید بر اینکه ارتباط صنعت گاز و دانشگاه یک نیاز است، افزود: باید بتوانیم با کمک مراکز علمی – پژوهشی کشور از تمام قابلیت ها و ظرفیت موجود در کشور برای پیشبرد اهداف صنعت گاز استفاده نماییم.
 
وی افزود: در صنعت گاز، به عنوان یکی از محورهای توسعه و ارتقاء جایگاه سیاسی، اقتصادی بایستی همواره به آینده نگری، رصد دانش جهانی و برنامه ریزیهای بلند مدت توجه داشته باشیم.
 
 پاک سرشت تصریح نمود: هم اکنون در بعد سیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان با همکاری دانشگاه ها فعالیت های مختلفی از جمله تدوین نقشه راه تکنولوژی در صنعت گاز انجام شده است.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از واحدهای کلیدی در پالایشگاه واحد شیرین سازی گاز است، تصریح نمود: خوشبختانه هم اکنون توسعه دانش فنی طراحی واحد شیرین سازی در داخل کشور به اتمام رسیده و برای سایر واحدها نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/
       
برچسب ها: تحقیق ، توسعه ، اقتصاد ، مقاومت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار