به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید حامد عاملی در نشست مشترک راهکارهای توسعه و تقویت تجارت خارجی در سال آینده اظهار داشت: این جلسات برای تبیین و تعیین چشم انداز تجارت خارجی استان اردبیل در سال آینده بسیار مناسب است و میتواند در حرکتهای موثر و تاثیرگذار در سطح ملی و منطقهای و تقویت روابط با کشورهای دیگر راهگشا باشد
وی گفت: ما یک نقشه حرکتی خوبی را در بازاریابی، بازارداری و حضور در کشورهای مختلف را تدوین و تبیین کردیم و معتقدیم با در نظر گرفتن سه اصل میتوان در این مسیر موفق عمل کرده و گامهای جدی و اساسی را برداشت.
عاملی سهم اندک استان اردبیل را در بازارهای منطقهای و ضرورت توسعه و تقویت روابط تجاری را یادآور شد و افزود: در قدم اول باید سهم این استان در صادرات محصولات متنوع به کشورهای همسایه کردستان،عراق، ترکیه و برخی دیگر از کشورهای آسیای میانه تقویت شود.
وی اهمیت بازاریابی درست و شایسته را برای عرضه محصولات مزیتدار و کیفی استان یادآور شد و گفت: به عنوان نمونه ما در تولید عسل، سیبزمینی، فرش و محصولات باغی دارای مزایایی هستیم که این مزایا باید به درستی شناخته شده و به کشورهای هدف نیز شناسانده شود.
عاملی اهمیت سرمایهگذاری در بخش صنایع غذایی و تولید و صادرات محصولات کیفی در این زمینه را بسیار مهم و اساسی و زیربنایی اعلام کرد و اظهار داشت: آنچه که در این زمینه مهم به نظر میرسد جذب سرمایهگذاران و حرکت موثر در این زمینه است که میتواند راهگشا باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه گسترش روابط دوستانه و برابر با کشورهای همسایه ایجاد و توسعه کشت و صنعت خصوصی با هدف توسعه صادرات کشاورزی و دامپروری، اعزام و پذیرش هیئتهای تجاری و راهاندازی اتاق مشترک و مرکز تجاری در آذربایجان از اهم برنامهها و ضرورتهای جدی اعلام کرد/س