معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ابتدای اجرای طرح کاداستر تاکنون برای 90 درصد اراضی طبیعی سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "محمد حسن بکاییان" معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش روز قانون و حفاظت پایدار که در مرکز آموزشی سازمان زندان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: منابع طبیعی ثروت و سرمایه‌ای خدادادی است که به بشر اهدا شده تا با بهره‌گیری بهینه از آن و جلوگیری از تخریب و تجاوز این سرمایه برای نسل‌های آینده محفوظ بماند.

وی ادامه داد: آنچه در آنجا نمود پیدا کرده متاسفانه تبدیل منابع و قطع درختان و کاشتن سنگ و سیمان به جای آنهاست که این امر مسئله‌ای نیست درباره آن اغماض و کوتاهی به عمل آید چرا که تجاوز به حریم طبیعت، گناه و جرم است و خشم و غضب خدا را به همراه دارد.

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در فرایند نگهداری از این منابع در درجه اول شناسایی و تثبیت و مستندسازی آنها اولویت دارد که این مهم با همکاری و تعامل سازمان جنگل‌ها و مراتع فراهم آمده است.

بکاییان تصریح کرد:‌ بیش از 51 سال از قانون ملی شدن جنگل‌ها می‌گذرد و خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی تاکنون حدود 135 میلیون هکتار سند جنگل‌ها تثبیت و شناسایی شده است و امیدواریم مجلس قانون کاداستر را تصویب کند و سازمان ثبت بحث کاداستر غیر شهری را فعال کند.

وی افزود: سازمان ثبت در تلاش است از سیستم کاداستر حفاظت و از تجاوز به املاک دولتی و حریم رودخانه‌ها جلوگیری کند.

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح کاداستر تاکنون برای 90 درصد اراضی طبیعی سند مالکیت صادر شده است و این در حالی است که نزدیک 55 میلیون هکتار از منابع طبیعی در سیستم کاداستر جانمایی شده و 40 میلیون پلاک‌گذاری شده و بیش از 5 میلیون سند کاداستر صادر شده است.

بکاییان تصریح کرد:‌ سازمان ثبت در تلاش است از مراجعه حضوری مردم کم کند و این در حالی است که تاکنون از رد و بدل شدن کاغذ در جریان استعلام‌ها جلوگیری کرده است و در ده ماهه نخست امسال 34 میلیون خدمت به مردم ارائه کرده‌ایم که 22 میلیون آن خدمت در فضای مجازی بوده است که این رقم معادل با 60 درصد خدمات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما سند 220 هکتار ازاراضی تحت بستر رودخانه‌ها را از وزارت نیرو تحویل گرفته‌ایم و قرار است برای آن نقش کاداستر تهیه کنیم و همچنین با دریافت نقشه 11 میلیون هکتار از اراضی تحت پوشش سازمان محیط زیست تلاش داریم تا آنها را در نقش کاداستری بگنجانیم که بیش از 95 درصد این اراضی جزو اراضی ملی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: طبیعی ، ثروت ، تجاوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار