بانک پاسارگاد در حالی سهامداران خود را برای حضور در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده در روز ۲۷ اسفندماه فراخوانده که طی هفته های اخیر اسناد مختلفی درباره فعالیت برخی ارکان مهم این بانک منتشر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه خبري اخبار بانك، به طور کلی، عملیات بانکداری در کشورمان دارای شاخصه ها و بخش های مختلفی است که یکی از عرصه های مهم آن، صرافی است که بر اساس اسناد منتشره، طبق لیستی که ۱۵ بهمن ماه و برای اولین بار در دوره مدیریت ولی اله سیف مورد بازنگری مدیریتی و کارشناسی بانک مرکزی قرار گرفته و از سوی این بانک به مراجع ذیصلاح قانونی اعلام شده است، مجوز فعالیت های ارزی و صرافی برخی بانکهای مهم خصوصی کشور تمدید نشده که بانک پاسارگاد یکی از مشهورترین حاضران در فهرست تایید نشده هاست.
 
لیزینگ را دیگر فعالیت مهم بانک ها در فضای اقتصادی می توان معرفی کرد. درحالی که در ۲ تیرماه ۱۳۸۹ بانک پاسارگاد در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد که «با تلاش بی وقفه و دلسوزی همکارانمان در شرکت لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات پاسارگاد، این شرکت موفق شد مجوز رسمی فعالیت خود را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کند اما در آخرین اقدام بر اساس اسناد رسمی موجود از مرداد ماه گذشته تاکنون مجوز این شرکت تمدید نشده است.  
 
هر چند در طول این سالها تعلق ۹۳ درصدی سهام این لیزینگ به این بانک و شرکت پارس آریان به عنوان هلدینگ پاسارگاد در چندین نوبت مورد نقد و اعتراض بانک مرکزی واقع شده بود که بانکها را حداکثر مجاز به دارا بودن ۲۰ درصد سهام یک شرکت می دانست، اما به نظر می رسد مسائل دیگری چون معوقات و بدهی مالیاتی این لیزینگ ۵۰ میلیارد تومانی نیز در تمدید نشدن مجوز آن تاثیر داشته است.
 
البته معرفی یکی از شرکتهای مشهور بانک پاسارگاد به عنوان اسپانسر تیم ملی فوتبال نیز اگرچه در ابتدا با استقبال مسئولان ورزشی و رسانه ها همراه شد اما با گذشت چند روز و مشخص شدن شیوه درآمدزایی این شرکت، اعتراض ها آغاز گسترش پیدا کرد.
 
تداوم انتقادها کار را به جایی رساند که ترابیان عضو کمیته بازاریابی فدراسیون در مصاحبه ای رسمی، خبر داد بر خلاف اعلام مسئولان بانک پاسارگاد مبنی بر اینکه هدف از برنامه های فناپ به عنوان اسپانسر تیم ملی برای انجام وظايف و مسئولیتهای اجتماعی خود است، تنها پای پول در میان است.
 
ترابیان تاکید کرد که " اگر که ما اسم این دو شرکت را هم اعلام نمی‌ کردیم و در تابلوهای تبلیغاتی درج هم نمی‌ شد، برای‌ شان اهمیتی نداشت چون هدف کسب درآمد است."
 
اما با این حال، برای این کسب درآمد نیز برنامه خاصی اعلام نشد و شرکت فناوري اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آريان (فناپ) به عنوان یکی از زیرمجموعه های بانک پاسارگاد ترجیح داد با واریز ۵ میلیارد تومان به حساب فدراسیون، آنها را مجاب به ادامه فعالیت کند.  
 
در خلال انتقادهای فوق، سندی از دخل و خرج های اسپانسر تیم ملی منتشر شد که نشان می داد این شرکت طی ۶ ماه اول سال جاری، ماهانه ۳۸ میلیون تومان هزینه پیک و آژانس برای خود منظور کرده است !
با اوصاف فوق، می توان انتظار داشت سهامداران و تصمیم گیرندگان در مجمع عمومی بانک، سوالات و ابهامات زیادی را درباره فعالیت امسال پاسارگاد مطرح می کنند و مدیران ارشد بانک، روز سختی را برای قانع کردن این افراد خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار