تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به منظور بهره‌مندی و ارتقای توانمندی‌های متقابل امضا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران امروز  برگزار شد.

در متن این تفاهم‌نامه آمده است: به منظور بهره‌مندی و ارتقای توانمندی‌های متقابل وزارت آموزش و پرورش و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با همکاری فی‌مابین، برای دستیابی به هدف‌های برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی در عرصه‌های علمی آموزشی، پژوهشی و ترویجی این تفاهم‌نامه همکاری به شرح زیر منعقد می‌شود:

ماده 1ـ طرفین تفاهم‌نامه


این تفاهم‌نامه بین دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به نمایندگی جناب آقای دکتر محمدرضا زالی و معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی جناب آقای مهندس علی زرافشان که در این تفاهم‌نامه به ترتیب دانشکده کارآفرینی و آموزش و پرورش نامیده می‌شوند، منعقد می‌گردد.

ماده 2ـ موضوع تفاهم‌نامه

همکاری بین دانشکده کارآفرینی و وزارت آموزش و پرورش در زمینه‌های علمی آموزشی، پژوهشی و ترویجی برای توسعه کارآفرینی و مفاهیم آن بین دانش‌آموزان، ارتقای سطح علمی کارکنان در راستای فراهم نمودن زمینه ارتقا و بهبود خدمات توانمندسازی جامعه هدف با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشکده از طریق حمایت از طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی با استفاده از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی، نیروی انسانی و پشتیبانی طرفین است.

ماده 3ـ مدت تفاهم‌نامه

این تفاهم‌نامه از تاریخ امضای طرفین به مدت 3 سال معتبر است.
ماده 4ـ زمینه‌های همکاری
4ـ1ـ آموزشی
4ـ1ـ1ـ همکاری در برگزاری دوره‌های آموزش حضوری، مجازی و... با رویکرد آموزش‌های کارآفرینی برای دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و کارکنان وزارت آموزش و پرورش و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با آن وزارت برای توسعه کارآفرینی.
4ـ1ـ2ـ معرفی و ارائه رشته‌های کارآفرینی متناسب با نیاز وزارت آموزش و پرورش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، مطابق با مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تهران.
4ـ1ـ3ـ مشارکت در توسعه برنامه‌های آموزشی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و اشخاص حقیقی و حقوقی طرف همکاری با آن وزارت با در نظر گرفتن مقررات مربوطه و متناسب با نیازهای آموزشی.
4ـ1ـ4ـ ارائه دوره‌های آموزش عالی آزاد در رشته مدیریت اجرایی MBA و سایر رشته‌های تخصصی در حوزه کارآفرینی برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش و اشخاص حقیقی و حقوقی طرف همکاری با آن وزارت.
4ـ2ـ پژوهشی
4ـ2ـ1ـ همکاری در اجرای طرح‌های پژوهشی (بنیادی ـ راهبردی، کاربردی و توسعه‌ای) در راستای ارتقا و بهبود سازمانی و سایر نیازهای کارکنان وزارت آموزش و پرورش.
4ـ2ـ2ـ حمایت از طرح‌های پژوهشی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی با استفاده از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی، نیروی انسانی و پشتیبانی طرفین و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری.
4ـ3ـ ترویج و نشر
4ـ3ـ1ـ استفاده از توانمندی های طرفین در برگزاری دوره‌ها، نشست‌های علمی ـ پژوهشی و همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی و ترویجی.
4ـ3ـ2ـ همکاری در معرفی و اجرای طرح‌های نوآورانه از جمله «طرح Formula one»، «طرح ملی کاشف» با هدف کشف، ارزیابی و آماده‌سازی شایستگی‌های فردی در حوزه کسب و کار و کارآفرینی برای دانش‌آموزان، اولیا، معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش و سایر طرح‌ها با هماهنگی دانشکده.
4ـ3ـ3ـ استفاده از ظرفیت‌های دانشکده و امکانات وزارت آموزش و پرورش برای دعوت از نظریه‌پردازان برجسته و صاحب‌نظران سرشناس علمی داخل و خارج از کشور به منظور ارتقاء سازمانی، بهبود خدمات، توانمندسازی و... برای توسعه کارآفرینی و مفاهیم آن بین دانش‌آموزان.
4ـ3ـ4ـ نشر آثار علمی ـ پژوهشی و تبادل مستمر اطلاعات و یافته‌های پژوهشی.
4ـ4ـ مشاوره
4ـ4ـ1ـ مشاوره در شناسایی و ارزیابی فرصت‌های کارآفرینی و روش‌های بهره برداری از فرصت‌ها.
4ـ4ـ2ـ مشاوره در جهت افزایش پایداری طرح‌های کارآفرینی اجرا شده در وزارت آموزش و پرورش و توسعه کارآفرینی سازمانی.
ماده 5ـ نحوه اجرا
5ـ1ـ اجرای موضوع تفاهم‌نامه در زمینه‌های همکاری براساس برنامه‌ها و روش‌های پیشنهادی کارگروه مشترک (متشکل از سه نفر از طرف وزارت آموزش و پرورش و سه نفر از طرف دانشکده) صورت می‌گیرد.
5ـ2ـ کارگروه مشترک ضمن نظارت بر اجرای موضوع تفاهم‌نامه بر حسب مورد گزارش روند پیشرفت کار و پیشنهادی اصلاحی را به طرفین ارائه می‌کند.
5ـ3ـ برای عملیاتی نمودن هر یک از مفاد تفاهم‌نامه، با رعایت ضوابط قانونی و مقررات موردنظر دو طرف در موارد ضرورت قراردادهایی مستقل تنظیم می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها: صبح ، امضا ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار