رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت : در ارزشیابی باید همه جوانب در نظر گرفته شود نباید امتحان را به عنوان هدف تلقی نمود بلکه امتحان را ابزاری برای رسیدن به هدف در نظر گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به مهم وحساس بودن ارزشیابی تحصیلی افزود: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به نمره دادن و صدور گواهینامه خلاصه نمی شود بلکه یکی از اهداف اصلی آن کمک به معلم در شیوه های آموزشی و رفع نواقص یادگیری دانش آموزان است.

وی یاد آور شد: در صورتی که ارزشیابی صحیح و مناسبی صورت نگیرد، تبعاتی همچون کاهش علاقه دانش آموزان، هدر رفتن سرمایه های مادی و انسانی، افزایش نرخ مردودی و تکرار پایه، اختلال در رشد عاطفی دانش آموزان، از میان رفتن خلاقیت و... را در پی خواهد داشت.

 عبدالرسول عمادی بیان داشت: مشاهده دانش آموزان در کلاس درس، آزمایشگاه و سایر موقعیت های پرورشی، استفاده از گفت وگوهای غیررسمی و مصاحبه، بررسی کارهای علمی دانش آموزان، اجرای آزمون های مختلف و.. از مهمترین فعالیت های آموزشی معلمان قلمداد می شود.

وی تصریح کرد: در ارزشیابی باید همه جوانب در نظر گرفته شود و نباید امتحان  را به عنوان هدف تلقی نمود بلکه باید امتحان را ابزاری برای رسیدن به هدف در نظر گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: امتحان ، هدف ، ابزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار