پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: اشتباه وحشتناک مهدی رحمتی در دریافت گل باعث شد که بازیکنان استقلال نتوانند از فشار روانی که رویشان بود خارج شوند بر این اساس نتیجه بازی را به حریف واگذار کردند.

علی لطیفی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: اگر استقلال گل اول را می‌زد می توانست مسلط بر بازی شود اما دریافت گل از حریف باعث شد فشار روانی بازیکنان مضاعف شود و نتوانند گل خورده را جبران کنند.

 لطیفی در ادامه اظهار داشت: استقلالی‌ها روی دروازه حریف فشار آوردند و حتی موقعیت گل هم ایجاد کردند اما برای از بین بردن این فشار کافی نبود، استقلال برای جبران گل خورده نیاز به حملات دامنه دار داشت.

 وی بیان کرد: استقلال در دفاع تیمی و فردی دچار مشکل است، مدافعان استقلال در مصاف‌های تک به تک با مهاجمان ناکام بودند، بازیکن آفریقایی الریان قطر خیلی تیم استقلال را آزار داد.

 لطیفی تصریح کرد: الریان قطر شرایط مناسبی در لیگ قطر ندارد اما تیم بالای جدولی استقلال را توانست شکست دهد.

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: استقلال با وجود این شکست روی کاغذ امید برای صعود دارد، به نظرم استقلال بعد از این باخت دچار مشکلات و حاشیه‌ها می ‌شود، در سال های گذشته کمتر پیش می آمد که بازیکن استقلال اعتراض کند اما در چند روز گذشته سیاوش اکبر پور و خسرو حیدری صحبت هایی بر علیه تیم استقلال کردند.

** استقلال فصل را بدون جام به سر می برد

وی در ادامه اظهار داشت: معتقدم استقلال بعد از این شکست به شدت دچار حاشیه و کارش برای ادامه بازی ها سخت تر می شود همچنین استقلال فصل را بدون جام به پایان می برد، این اتفاق برای هواداران استقلال سخت و تلخ است


لطیفی بیان کرد: به نظرم قلعه نویی در استقلال خواهد ماند و تغییرات گسترده در این تیم ایجاد خواهد کرد و بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار می‌ گذارد.

 پیشکسوت استقلال اظهار داشت: بعد از دریافت گل حنیف عمران زاده در خط حمله قرار گرفت و تیم استقلال به بازی مستقیم روی آورد اما این کار جواب نداد و استقلال مقابل الریان قطر شکست خورد.

**دوندگی در تیم استقلال کم است

 وی بیان کرد: ایمان مبعلی به خط میانی تیم استقلال می تواند نظم دهد اما به دلیل سن بالا نمی تواند دوندگی بالایی در میانه زمین داشته باشد به هر حال استقلال در دوندگی بازیکنانش در میانه زمین دچار مشکل است همچنین یک استقلال طراح و بازی ساز در میانه میدان ندارد.

لطیفی عنوان کرد: با توجه به سن بالای بازیکنان استقلال دوندگی در این تیم کم است.

** استقلال رکورد‌های منفی در یک ماه گذشته داشته است

 وی در مورد شکسته شدن رکورد استقلال مقابل الریان قطر بیان کرد: استقلال در یک ماه گذشته انواع و اقسام رکود های منفی را به جا گذاشته است، این تیم هیچ وقت مقابل ملوان گل نخورده بود که در بازی برگشت این تعداد گل را از ملوان دریافت کرد.

لطیفی در ادامه اظهار داشت: تیم استقلال اولین باختش در لیگ قهرمانان آسیا در آزادی را متحمل شد، دومین شکست استقلال هم مقابل الریان قطر بود، این نشان می دهد استقلال در سراشیبی سقوط  و نزول قرار دارد.

وی بیان کرد: اگر استقلال جایگاه خوبی درلیگ برتر دارد به خاطر دو عامل اساسی است. اول شخصیت بازیکنان استقلال که خیلی ازآنها تجربه قهرمانی درلیگ برتر را دارند، دوم حضور امیر قلعه نویی در تیم استقلال است. قلعه نویی آنقدر کار بلد است که توانسته یک تیم دست و پا شکسته را مدعی قهرمانی کند.

پیشکسوت استقلال بیان کرد: بی‌پولی عامل اساسی بود که امیر قلعه نویی نتوانست بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار بگذاردو به ناچار از آنها استفاده کرد، تیمهای مطرح اروپایی هم برخی از مواقع ستاره‌هایشان را کنار می‌گذارند.

وی درادامه اظهار داشت: کنارگذاشتن بازیکنان پا به سن گذاشته باید دوسال قبل اتفاق می‌افتاد که متأسفانه این امر صورت نگرفت.

**نبود تیموریان به استقلال ضربه زد

وی درباره عدم حضور تیموریان دراین بازی بیان کرد: نبودتیموریان به شدت به استقلال ضربه زد.

سه بازیکن برای تیم استقلال تأثیرگذار هستند. مهدی رحمتی دردرون دروازه، آندوتیموریان در وسط زمین و خط دفاعی و خسرو حیدری سه بازیکن مؤثر استقلال هستند. ساختار دفاعی استقلال ضعیف است، بر این اساس مهدی رحمتی یک تنه در مقابل مهاجمان ایستادگی می‌کند.

وی درادامه اظهار داشت: آندو تیموریان به تنهایی در مرکز زمین بازیکن کلیدی  استقلال محسوب می‌شود. نتیجه گیری یا نتیجه نگرفتن استقلال به حضور و عدم حضور تیموریان در زمین مسابقه بستگی دارد. خسروحیدری هم به دلیل مصدومیت‌های زیادامسال نتوانسته درخشش لازم را درتیم استقلال داشته باشد.

** بازیکنان خارجی تعیین کننده برد الریان مقابل استقلال بودند

وی درمورد عملکرد تیم فوتبال الریان قطر بیان کرد: الریان هم به مانند دیگر تیم‌های عربی ستاره محور است و تیم محور نیست. دراین بازی هم ستاره‌ها و بازیکنان خارجی الریان قطر تعیین کننده برد این تیم مقابل استقلال بودند. الریان  قطر به لحاظ تیمی قدرتمند نیست. این تیم از نقطه ضعف استقلال نهایت استفاده را کرد و بازی را برد.

وی در ادامه اظهار داشت: خطوط دفاعی و میانی تیم الریان قطر ضعیف هستند اما خط حمله این تیم قوی است. مهاجمان الریان درحفظ توپ و خلق موقعیت روی دروازه استقلال عملکردخوبی داشتند.

لطیفی درباره کار مشکل استقلال در ادامه بازیهای لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال به واقع 5 درصد شانس صعودبه مرحله بعد را دارد، اگر این تیم مقابل الریان قطر برنده می‌شد، شانس صعودش 95 درصد بود. به هر حال استقلال با این باخت از لحاظ روحی وروانی تخریب شد و همچنین این تیم وارد حاشیه هم می شود.

وی بیان کرد: اگر صعود تیمها در گروهی که استقلال در آن قرار دارد به روز آخر کشیده شود آن وقت احتمال دارد تیمهای عربی به نفع یکدیگر زدوبند کنند، آن وقت کار استقلال برای صعود سخت‌تر می‌شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تغییر و تحولات گسترده باید در پایان فصل درتیم استقلال صورت بگیرد. این تیم نیاز به بازیکنان جوان دارد. سن وسال بالای بازیکنان استقلال باعث نتایج وحشتناک این تیم درلیگ برتر و قهرمانان آسیا شده است.
گفتنی است، تیم فوتبال استقلال با نتیجه یک بر صفر مقابل الریان قطر شکست خورد و بدون امتیاز درقعر جدول گروه A قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: الریان ، دفاع ، مدافع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار