برگزاری جشنواره سبزه‌آرایی/ توزیع یکصد هزار نهال رایگان

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه هفت گفت: با توجه به شروع سال جدید و حفظ سنت‌های نوروزی و انتقال این سنت‌ها به نسل آینده جشنواره سبزه‌آرایی 21اسفند در منطقه 7 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهران احمدی معاون امور شهری و فضای سبز منطقه هفت گفت: در آستانه فصل بهار و به مناسبت هفته منابع طبیعی یکصد هزار نهال رایگان در میان ساکنین منطقه توزیع خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم افزایش سرانه فضای سبز، ترغیب شهروندان به نگهداری از گیاهان و همچنین جلب مشارکت‌های مردمی در زیباسازی و توسعه فضای سبز افزود: یکصد هزار نهال رایگان به همراه بروشورهای اطلاع‌رسانی چگونگی کاشت و نگهداری درختان توسط اداره فضای سبز در 5پایگاه واقع در پارک جوان(ناحیه یک) بوستان سپیدار(ناحیه دو)، بوستان شهید آوینی(ناحیه سه)، بوستان شهید نیاکی(ناحیه چهار) و باغ موزه قصر(ناحیه پنج) به شهروندان متقاضی اهدا خواهد شد.

وی به کاشت گل و گیاه و رسیدگی به باغچه‌های منازل خانواده‌های شهدا از اول بهمن‌ماه تاکنون اشاره کرد و تصریح کرد: کاشت 18هزار و 500اصله درختچه در منازل شهروندان نیز از اول بهمن ماه آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

احمدی یادآور شد: در جریان برنامه‌های ویژه استقبال از بهار و هفته منابع طبیعی، طرح کاشت 735 اصله درخت نیز در مدارس سطح منطقه هفت در حال اجرا است.

وی در ادامه گفت: با توجه به شروع سال جدید و حفظ سنت‌های نوروزی و انتقال این سنت‌ها به نسل آینده، جشنواره سبزه‌آرایی در تاریخ 21اسفندماه در منطقه7 برگزار می‌شود.

احمدی همچنین از ایجاد فرش گل و گلکاری میادین، رفیوژهای پارک‌های محله‌ای به متراژ 1هزار و 301 مترمربع خبر داد و افزود: باز پیرایی و مرمت فضای سبز به ویژه مرمت چمن‌کاری‌ها، پاکسازی پارک‌ها و فضاهای سبز منطقه، رسیدگی به درختکاری جنگلی و نظارت بر کند و کوب، مسیرهای آبیاری و سایر تأسیسات بوستان‌های شهری و محله‌ای نیز از دیگر اقدامات این معاونت در این ایام است.

به گفته وی با توجه به حضور بیشتر کودکان در پارک‌ها همزمان با شروع تعطیلات نوروزی، برای ارتقا ضریب ایمنی زمین‌های بازی، اطمینان خاطر خانواده‌ها و استفاده بهینه هرچه بیشتر آنها از اولویت فراغت در این ایام،‌اداره فضای سبز منطقه اقدام به مرمت کفپوش زمین‌ها و وسایل بازی کودکان در کلیه بوستان‌ها و پارک‌های منطقه هفت کرد.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی پایه‌های روشنایی و تجهیزات موجود در فضای سبز، رسیدگی به وضعیت آب‌نماها و رفع نواقص آنها و همچنین رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های پارک‌ها و بوستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های در حال اجرای طرح استقبال از بهار است.
انتهای‌پیام/
 

برچسب ها: جشنواره ، عید ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار