در ایام نوروز ۲۷نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای مختلف استان فارس برپا می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛محمد محمدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت: در هرکدام از شهرستان‌ها بنا بر موقعیت جغرافیایی و ظرفیت خاص آن‌ها در زمینه گردشگری و همچنین توانمندی در رشته‌های صنایع دستی نمایشگاه برپا می شود.

محمدی ادامه داد: در این غرفه‌ها، هنرمندان و صنعتگران کارهای خود را به طور زنده به دید گردشگران نوروزی می گذارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی فارس همچنین از برپایی 30 غرفه صنایع دستی در مجموعه فرهنگی پارسه (تخت جمشید) خبر داد و بیان کرد: در صورتی که دیگر استان ها خواهان عرضه محصولات بومی و صنایع دستی ایران در این مکان تاریخی باشند، غرفه هایی مختص استانها، در مجموعه فرهنگی پارسه (تخت جمشید) در نظر گرفته می شود.

وی افزود: به صورت تخصصی و زیر نظر معاونت صنایع دستی در مجموعه فرهنگی آرامگاه سعدی نیز 40 غرفه عرضه و فروش محصولات صنایع دستی برپامی شود و در این غرفه‌ها حدود 60 هنرمند در 35 رشته مختلف صنایع دستی آثار هنری خود را در معرض دید عموم می گذارند.

میراث فرهنگی و صنایع دستی فارس همچنین در ارگ کریم خانی حدود 8 غرفه مختص صنعتگران و هنرمندان در مجموعه در مجموعه سرای مشیر واقع در بازار وکیل حدود 10 غرفه عرضه صنایع دستی و در مجموعه فرهنگی حافظ، یک فروشگاه دائمی بزرگ صنایع دستی برپاکرده است./ش

انتهای پیام/

برچسب ها: گشایش ، نمایشگاه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.