رییس انجمن بهره‌وری ایران گفت: با تغییر سیاسیت‌ها در انجمن بهره‌وری به دنبال توسعه‌ی اعضا و انتشار موضوعات بهره‌وری و ترویج فرهنگ بهره‌وری در سطح عمومی کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسین حاجیان در اولین همایش بهره‌وری در صنایع کوچک و متوسط اظهارداشت: با توجه به این‌ که بهره‌وریطی دو ماه گذشته به  یک دغدغه فکری برای مسولان تبدیل شده، سعی داریم تا نقش خود را به بهترین نحو در ارتقای بهره‌وری کشور ایفا کنیم.

وی ادامه داد: با تغییر سیاست‌ها وانتشار ترویج فرهنگ بهره‌وری در سطح عمومی کشور و فضاهای عمومی برگزاری سلسله نشست‌های بهره‌وری را آغاز کردیم.

رییس انجمن بهره‌وری ایران گفت: مسئولان کشور با حضور در کافه بهره‌وری به بحث وتبادل نظر در دستورالعمل برگزاری نشست‌ها می‌پردازند و خوراک مناسب این نشست‌ها را تولید می‌کنند که در یک ماه گذشته چهار نشست در سلسله‌نشست‌های بهره‌وری برگزار شد.

حاجیان تاکید کرد: برگزاری هفتگی نشست‌ها و ارائه‌ی خدمات با کیفیت به اعضای انجمن بهره‌وری رسالت اصلی ما است.

ضمن آن‌که در تلاشیم تا به دنبال توسعه‌ی اعضا، انتشار موضوعات بهره‌وری و ترویج فرهنگ بهره‌وری در کشور نهادینه شود.

وی افزود: در بنگاه‌های کوچک کشور امکانات فوق العاده گسترده‌ای داریم که متاسفانه بهره‌وری در آن انجام نمی‌شود.

رییس انجمن بهره‌وری ایران گفت: متاسفانه در کشور ما اگر بنگاهی بهره‌وری را بالا ببرد باید مالیات بیشتری پرداخت کند.

حاجیان بیان داشت: به دولت پیشنهاد دادیم تا سیستم مالیات برامکان را جایگزین مالیات بردرآمد کند تا اگر بنگاهی توانایی استفاده از امکانات را ندارد آن را به دیگری واگذار کند.

**** بهره‌وری در صنعت ایران بسیار پایین است


در ادامه همایش گلستان مدیر شهرک صنعتی عباس‌آباد اظهارداشت: شهرک ‌های صنعتی ایران در هشت زمینه شیمیایی، فلزی، غذایی، پلیمر، شیمیایی، برق و الکترونیک متمرکز شده ‌اند.

وی ادامه داد: در مطالعه‌ای که قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها انجام شد کارخانه های تولیدی در ایران و فرانسه مورد مقایسه قرار گرفت و نشان داد که هزینه‌ی تولید در ایران دوبرابر فرانسه است.

وی با بیان اینکه بهره وری در ایران در پایین‌ترین سطح خود قرارداد گفت: ایران درحال گذر است و ما فقط الفبای صنعت را یادگرفت‌ایم اما این کافی نیست وباید به سمت بهره‌وری حرکت کنیم تا بتوانیم با دنیا رقابت کنیم.

گلستان تاکیدکرد : برگزاری این همایش‌ها در شهرک‌های صنعتی باید مداومت داشته باشد تا بهره‌وری در صنایع کوچک ارتقا یابد./س
انتهای پیام/



برچسب ها: اقتصاد ، بهروری ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار