رئیس مجلس در واکنش به درج برخی مطالب مبنی بر اینکه مجلس سالانه فقط 78 روز کار می‌کند، گفت: صحن علنی بخشی از کار نمایندگان بوده و طرح این مسئله دروغ آشکار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمد توکلی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) طی تذکری گفت: یکی از سایت‌های خبری با محاسباتی که داشته یک خبر غلط نوشته است به طوری که گفته مجلس در سال فقط 78 روز کار می‌کند.  
 
وی  افزود: یک وقت است ما از کارایی تقنین صحبت می‌کنیم که من هم اعتراض دارم و یک وقت راجع به تعداد روزهای کاری مجلس صحبت می‌کنیم که من معتقدم جز قلیلی از نمایندگان بقیه روزانه 14 تا 15 ساعت کار می‌کنند و شاید در تعطیلات تابستانه به سفر بروند.  
 
توکلی اظهار داشت: من با وضعیت جسمی‌ام که خوب نیست روزانه 10 ساعت کار می‌کنم بنابراین از سایت مذکور می‌خواهم خبر خود را اصلاح کند و رئیس مجلس نیز از حقوق نمایندگان دفاع کند.  
 
براساس این گزارش علی لاریجانی در پاسخ به تذکر توکلی گفت: اولا تذکر شما در موضوع نبود ولی مطلب شما درست است.  
 
لاریجانی بیان داشت: برخی سایت‌ها این خبر را نوشته و برخی روزنامه‌ها نیز آن را نقل کرده‌اند و این دروغ آشکار است چرا که نمایندگان مجلس از صبح تا شب مشغول کار هستند.  
 
رئیس مجلس تصریح کرد: این رسانه‌ها جلسه علنی مجلس را با کار واقعی مجلس اشتباه گرفته‌اند چرا که جلسه علنی بخشی از کار نمایندگان است.  
 
وی ادامه داد: نمایندگان به صورت رسمی سه روز در هفته جلسه علنی دارند و نیز جلسات کمیسیون‌ها، رایزنی‌ها، دیدارها و مشاوره‌ها از دیگر کارهای نمایندگان است.  
 
لاریجانی گفت: اگر قرار است این‌گونه مقایسه کنیم باید بگوییم دولت هم کمتر از مجلس یعنی 50 ساعت کار می‌کند در حالی که وزارتخانه‌ها و دولت نیز کارهای زیادی انجام می‌دهند.  
 
رئیس مجلس در پایان اظهار داشت: طرح مسائل به این شیوه تقلب در مسئله است.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: توکلی ، نماینده ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار