۵۸۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس در سال 92 باز پس گرفته شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: ۲هزار ۸۶ پرونده در اداره کل منابع طبیعی استان فارس در سال ۹۲ وجود داشته که از این تعداد ۲۸۳ پرونده راهنمایی شده و ۵۸۰ هکتار از اراضی فارس باز پس گرفته شده است.

سید کاظم بردبار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه تمام برنامه‌‌های هفته منابع طبیعی بر اساس برنامه‌ریزی به صورت منظم و مرتب انجام شده است ادامه داد: امسال از نظر منابع آبی سال خشکی بوده اما منابع طبیعی فارس با توجه به پراکندگی بارندگی و رشد گیاهان وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه امسال رشد علوفه خوبی در مراتع داشتیم، افزود: این مسئله از نظر بحث آتش‌سوزی کمی نگران‌کننده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس در شمار سه استان نخست از نظر آتش‌سوزی مراتع است، خاطر نشان کرد: برای شهرستان‌های بحرانی در زمینه آتش‌سوزی مراتع اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس 2 میلیون و 215 هزار هکتار جنگل وجود دارد، بیان کرد: با توجه به جمعیت 5 میلیونی استان فارس سرانه جنگل در این استان 5 هکتار بوده که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

بردبار با بیان این که سرانه فضای سبز جنگلی در جهان 8 هکتار است که این رقم از سرانه استان فارس بالاتر است، افزود: در راستای جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز در حاشیه جاده‌ها تفاهم نامه‌ای بین اداره راه و منابع طبیعی انعقاد شده است./ب

انتهای پیام/

برچسب ها: اراضی ، منابع ، طبیعی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.