مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان، بمباران شیمیایی مردم حلبچه توسط رژیم بعث عراق را یکی از جنایات هولناک تاریخ بشریت دانست و گفت: عمق این فاجعه به حدی بالا بود که کشورهای غربی به دنبال سرپوش گذاشتن به آن بودند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، شرفبیانی در نشست با خبرنگاران استان در سنندج، با گرامیداشت 25 اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعث عراق در سال 66، گفت: در این جنایت بزرگ پنج هزار نفر از مردم عزیز حلبچه شهید و حدود 10 هزار نفر نیز مجروم شدند.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین والفجر 10 توسط رزمندگان اسلام در سال 66، گفت: رژیم بعث عراق در راستای ایجاد شکاف و به دنبال جبران شکست در جبهه اسلامی در عملیات والفجر 10، مردم بی دفاع و مظلوم حلبچه را مورد آماج بمب های شیمیایی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه عراق جزو 120 کشوری بود که پروتکل منع استفاده از سلاح های شیمایی را پذیرفته بود، گفت: با وجود تعهد عراق، رژیم بعث این جنابت هولناک را انجام داد.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با برگزاری یادواره و همایش هایی در این ارتباط می خواهد از بعد انسانی و نشر ارزش های دفاع مقدس برای پاسداشت این حادثه تلاش کند و در این راستا از اصحاب رسانه و خبرنگاران درخواست همکاری داریم.

وی در پایان به نصب مجسمه یادمان شهدای شیمایی به منظور تجلیل از شهدای شیمیایی مناطق کردنشین و شهر حلبچه کردستان عراق در پارک جنگلی آبیدر سنندج اشاره کرد و گفت: این مجسمه اثر استاد هادی ضیاء الدینی هنرمند برجسته کردستانی است که خلق آن به پایان رسیده و به زودی نصب می شود./س
 

برچسب ها: والفجر ، تعهد ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.