رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت : به کشاورزان این محصولات که دارای مدرک آموزش دوره های کاشت گل محمدی و زعفران باشند از سال آینده یارانه کاشت پرداخت می شود.

عباس ملایی در بازدید از طرحهای کشاورزی گل محمدی و دامی سیرجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : با توجه به شرایط اقلیمی و کم آبی استان مصمم به کاشت زعفران و گل محمدی در مناطق مختلف هستیم .

وی تصریح کرد : بر همین اساس دوره های آموزشی کاشت این دو محصول برگزار می شود و کشاورزانی که در این دوره مدرک لازم را دریافت کنند، یارانه ی کاشت این محصولات را دریافت خواهند کرد.

ملایی با بیان این که تاکنون 480 هکتار زعفران و 2هزارو600 هکتار گل محمدی در استان کاشته شده است گفت : در ماه جاری بیش از 800 هکتار گل محمدی در استان کاشت شده و قرار است در ارتفاعات بالای هزارو800 متر گل محمدی کاشته شود.

وی خاطرنشان کرد : قرار است سالیانه 2 هزار هکتار گل محمدی به گلزارهای استان اضافه شود.

ملایی با اشاره به وجود 300 هکتار گل محمدی در سیرجان یادآور شد : نهال یا پاجوش گل محمدی از استانهای غربی و مناطق مختلف استان کرمان و پیاز زعفران را نیز از استان خراسان تامین کرده ایم که همزمان با طرح یارانه با دست کشاورزان استان خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه توسعه طرحهای پرورش شترمرغ و کبک و بلدرچین در اولویت قرار دارد گفت : 10 هزار قطعه شتر مرغ در سطح استان در حال پرورش است و به دنبال طرح هایی برای افزایش تولید هستیم./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.