استاندار بلوچستان پاکستان گفت: عناصری در صدد خدشه دار شدن و تخریب روابط ایران و پاکستان هستند ولی مردم و دولت ما توسعه این روابط را خواستار هستند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهدمحمد خان آچکزهی در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود : باید از ظرفیتهای موجود برای توسعه روابط این کشور در ابعاد مختلف با ایران استفاده مناسب کرد زیرا که توسعه روابط ایران و پاکستان به نفع مردم دو کشور است.

او گفت: دو کشور ایران و پاکستان از اشتراکات و پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیاری برخوردارند و توسعه این روابط باید مورد توجه مسوولان دو کشور قرار گیرد.

استاندار بلوچستان پاکستان افزود: باید از توانایی های ایران در بخش انرژی از جمله گاز برای رفع مشکلات و کمبود های پاکستان در این بخشها بهره گرفت.

او با اشاره به تعویق افتادن اجرای خط لوله گاز ایران به پاکستان گفت : باید از ظرفیتهای موجود برای تسریع در اجرای این طرح استفاده مناسب شود و پاکستان این مساله را در اولویت اقدامات خود در عرصه بین الملل قرار دهد و باید با تامین منابع اعتباری و اجرای آن از طریق فاینانس به این مساله توجه خاص داشت.

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: باید با تلاش و همکاری دو کشور ایران و پاکستان امنیت در منطقه افزایش یابدو شاهد مسائلی نظیر ربودن مرزبانان ایرانی در نقطه مرزی با پاکستان نباشیم.

علیرضا رشیدیان با اشاره به علاقه مندی خراسان رضوی برای توسعه روابط تجاری با بلوچستان پاکستان گفت: امنیت زیربنای اصلی توسعه روابط است و باید تا تامین و تحکیم امنیت از توانایی های موجود برای گسترش این روابط بهره گرفت.

استاندار بلوچستان پاکستان و هیات همراه دیروز با زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) از توانمندی های آستان قدس رضوی بازدید کردند

بازدید از آرمگاه فردوسی از برنامه های سفر آنها بود .

استاندار بلوچستان پاکستان و هیات همراه امروز مشهد را به مقصد پاکستان ترک می کنند./س

برچسب ها: پاکستان ، ایران ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.