عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه دولت بغداد امنیت شرکت‌های ایرانی را در عراق تأمین کند، گفت: وزارت خارجه حمله افراد مسلح ناشناس به ساختمان یک شرکت فعال ایرانی در جنوب کرکوک را پیگیری کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانمحمدحسن آصفری با اشاره به حمله افراد مسلح ناشناس به ساختمان یک شرکت فعال ایرانی در جنوب کرکوک، گفت: قطعا این اقدام محکوم است و مسئولان عراقی باید پاسخگوی این‌گونه حوادث باشند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس موافقت‌نامه میان ایران و عراق، نیروهای امنیتی عراقی باید امنیت شرکت‌ها و مهندسان ایرانی را تأمین کند، از این‌رو دولت عراق به‌عنوان مسئول و متولی اصلی این امور باید پاسخگوی اقدامات تروریستی صورت گرفته در خاک خود باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، بر لزوم پیگیری حادثه حمله به ساختمان یک شرکت ایرانی از سوی وزارت امور خارجه تأکید کرد و گفت:‌با توجه به حضور شرکت‌های مهندسی ایرانی در کشور عراق قطعا باد برنامه‌ریزی مناسبی از سوی دو طرف برای تأمین امنیت افراد انجام شود.

یک منبع آگاه امنیتی در استان «کرکوک» عراق اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس به مقر یک شرکت فعال در زمینه تصفیه آب در جنوب کرکوک حمله کردند و به طرف ساختمان این شرکت تیراندازی کردند.بر اساس این گزارش، این تیراندازی تنها به خسارت مالی منجر شد و خوشبختانه هیچ قربانی به همراه نداشت.



خانه ملت
برچسب ها: دولت ، بغداد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار