یک روانپزشک با بیان اینکه ۸۵ درصد افراد در زندگی، آکنه را تجربه می‌کنند، گفت: افسردگی از عوارض بارز بیماریهای مزمن است که در بیماران مبتلا به آکنه به وضوح دیده می‌شود.

دکتر یوسف فکور روانپزشک با بیان اینکه آکنه شایع‌ترین بیمار در کلینیک‌های سرپایی پوست است که تا ۸۵ درصد از افراد را در بخشی از دوره زندگیشان دیگر می‌کند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اثر تخریبی این عارضه بر روی کیفیت زندگی اسنان امری شناخته شده است که در حد اختلالات مزمنی مانند دیابت، آرتریت روماتوئید و آسم مزمن تخمین زده می‌شود. 

وی ادامه داد: علائم افسردگی که از عوارض بارز بیماریهای مزمن به شمار می‌رود نیز در بیماران مبتلا به آکنه قابل ملاحظه می‌باشد. 

این روانپزشک با اشاره به آکنه با تغییرات منفی بارزی در کیفیت زندگی و تلقی فرد از تصویر دهنی بدن افراد همراه است، افزود: بدنبال درمان و بهبود درماتیک وضعیت آکنه، بهبودی وضعیت کیفیت زندگی به ویژه در کسانی که به آکنه شدید و افسرده کننده مبتلا شده‌اند ایجاد می‌شود. 

وی یادآور شد: مطالعه‌ای که به بررسی وضعیت ۹۸ نفر در این عرصه پرداخته نشان داد که از بین ۳۸ مرد و ۶۰د زن دارای آکنه شدید، نتایج آماری گویای افزایش درجه کیفیت زندگی بعد از ۱۶ هفته درمان و بهبودی آکنه در هر دو جنس زن و مرد می‌باشد. 

انتهای پیام/


برچسب ها: آکنه ، افسردگی ، آسم ، روانپزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار