یک کارشناس سیاست خارجی مهم‌ترین اولویت دستگاه دیپلماسی در سال 93 را به نتیجه رساندن توافقات هسته‌ای با 1+5 در مسیر خاص و همچنین کاهش تنش‌های بین‌المللی علیه کشورمان برشمرد و گفت: عملا ایران با توافقی که انجام داد 6 کشور را متعهد به انجام تعهداتی کرد که تا پیش از آن شاید هیچ‌کدام از آنها حاضر نبودند این تعهدات را در عرصه بین‌المللی بپذیرند.

"حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان، اظهار داشت: خوشبختانه باتوجه به نام‌گذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" شاهد بودیم ملت ایران که بخش اول این شعار در دو بخش سیاس داخلی و سیاست خارجی را به خلق حماسه اقدام کردند.

وی ادامه داد: مردم ایران با حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری موجب قوت، قدرت و اقتدار نظام شدند و به جهانیان اعلام کردند که دموکراسی در ایران نهادینه شده و مردم‌سالاری دینی بهرتین روش برای اداره حکومت است.

کنعانی‌مقدم افزود: در سیاست خارجی به نظر می‌رسد گام بسیار مثبتی در بحث سیاست جهانی برداشتیم و آن مذاکرات ژنو بود که از چند جنبه قابل تحلیل است.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، غرب و به ویژه رژیم صهیونیستی را در عرصه بین‌المللی خلع سلاح کرد، تصریح کرد: غرب همواره به دنبال فضاسازی‌های رسانه‌ای و اعمال فشار علیه کشورمان در زمینه‌های مختلف بود.

کنعانی‌مقدم افزود: نشستن ایران در پای میز مذاکره با طرف غربی بیانگر آن بود که کشورمان مناسبات و معادلات بین‌المللی و جهانی را قبول دارد، حتی توانستیم 5 کشور عضو دائمی شورای امنیت به همراه آلمان را در سیاست خارجی دفاع از حقوق ملت ایران در بحث هسته‌ای وارد کنیم؛ عملا ایران با توافقی که انجام داد 6 کشور را متعهد به انجام تعهداتی کرد که تا پیش از آن شاید هیچ‌کدام از آنها حاضر نبودند این تعهدات را در عرصه بین‌المللی بپذیرند.

وی در ادامه اظهار داشت: ایران سال گذشته در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی نشان داد که خواهان حمایت از مردم مستضعف و همچنین حامی مبارزه با تروریسم و خشونت بوده و در این مسیر نیز همواره ثابت قدم بوده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان مهم‌ترین اولویت دستگاه دیپلماسی در سال 93 را به نتیجه رساندن توافقات هسته‌ای با 1+5 در مسیر خاص و همچنین کاهش تنش‌های بین‌المللی علیه کشورمان برشمرد و خاطرنشان کرد: ایران در سال گذشته زمینه‌هایی را برای خلق حماسه اقتصادی فراهم کرد که چنانچه بتوان آن را مدیریت کرد می‌توانیم شاهد ثمرات اثربخش آن در سال جدید باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار