یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ما می بایست تمامی عناصری که می توانند مانند کلامی، سیاسی، فرهنگی، همایشی، تفکرات آن ها را به چالش بکشیم و با علمای شیعه و سنی و حتی مسیحیان مشرق زمین (که آسیب جدی دیده اند) با وحدت تمام با آن ها نبرد کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران عصر امروز سلسله نشست های جریان شناسی جبهه معارض انقلاب اسلامی که نشست اول آن به نام جریان های تکفیری بود برگزار شد.  
 
در این مراسم مهمانانی هم چون سید هادی افقهی (کارشناس مسائل خارجه)، اثام یحیی عماد (وهابی گرویده به مذهب تشیع) سخنرانی این برنامه را عهده دار بودند.  
 
در این برنامه سید هادی سید افقهی با اشاره به موضوعات و جریانات تکفیری گفت: این جریانات بهانه ای به دست سرمایه داران غرب می دهد که بعد از انقلاب تفکرات را به چالش بکشند، تفکرات دیپلماتیک و دمکرات بعد از بیداری اسلامی که از لیبی مصر یمن و امروز سوریه آغاز شده است و بیداری اسلامی شاهد پیچ های خم این مسیر شده است، که لیبرالیسم غرب خواهان ضربه به آن است.  
 
وی ادامه داد: بنیانگذار این دیدگاه ها خوارج در دوران حکومت امام علی(ع) بودند که خودشان حکم تکفیر را اجرا می کردند و آن ها بودند که سنگ بنای تفکرات را کج گذاشته و امروزه شاهد برخی تفکرات مدرن تر نسبت به قبل مانند داشتن 57 شبکه ماهواره توسط وهابیت هستیم.
 
وی افزود: در این شبکه ها آن ها افرادی را نشانده اند که کارهای خود را توجیح کنند و جوانانی را که با مباحث قرآنی آشنایی کامل ندارند در مقابل آن ها رنگ ببازند.  
 
این کارشناس خاورمیانه از دست داشتن غرب بر این تفکر تاکید و تصریح کرد: ارتباط ماهواره ها با مخاطبان و سردرآوردن تفکراتشان در کشورهای مختلف آیا گسترش تفکرات و کارهای وهابیت زیر سر ابرقدرت ها نیست؟ آیا آمریکا از کارهای اینان باخبر نیست.
 
وی محمدبن عبدالوهاب را دست نشانده انگلیس دانست و ادامه داد: محمدبن عبدالوهاب وظیفه ایجاد آشوب بین علما را برعهده داشته است.  
 
وی ادامه داد: در گذشته نگاه وهابیت علیه شیعه و سنی بود و امروزه وهابیت علیه تمامی ادیان و فرق می باشد.  
 
سید افقهی بیان داشت: یک کافر در قانون اسلام حق دفاع از خود را دارد ولی وهابیت افرادی که از تفکراتشان آگاهی ندارند و حتی آن ها را نمی شناسند بی دلیل می کشد.  
 
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بیداری اسلامی به اسلام نرسیده اشاره کرد و افزود: غرب نتوانست دیوار اسلام را بشکند ولی آن ها در درون جریان های اسلام و به تفکرات آن ها رسوخ کرده و با امکانات روز رشد کرده اند.  
 
وی ادامه داد: آمریکا بیان کرد که ما خطاکار هستیم و تا وقتی که سوژه پنهان و جدای بین امت ها را داریم چرا باید جنگ کنیم؟ اگر همه مسلمانند جدایی بین سنی و شیعه را بیشتر کنیم.  
 
کارشناس مسائل خاورمیانه به روابط عربستان واسرائیل اشاره کرد و ادامه داد: این ها هر دو ضد شیعه، هر دو افراطی، هر دو ضد جنبش رهایی بخش، ضد استکباری هستند.
 
سید افقهی راهکارهای پیش رو برای مقابله با وهابیت و این غده سرطانی را تنها مقابله با جنگ نرم و داشتن وحدت اعلام کرد و افزود: ما می بایست تمام عناصری که می تواند کلامی، سیاسی، فرهنگی، همایشی باید تفکرات آن ها را به چالش بکشیم تا علمای شیعه و سنی و حتی مسیحیان مشرق زمین (که آسیب جدی دیده اند) با وحدت و قوای تمام با آن ها نبرد کرده و با محاسبات دقیق تر همه ما باید به جنگ آن ها برویم.  
 
شایان ذکر است این مراسم در سالن مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در میدان بهارستان چهارراه سرچشمه برگزار شد.  
انتهای پیام/
برچسب ها: وحدت ، مقابله ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار