رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای در خاورمیانه و بالکان، تروریسم را از مهم‌ترین معضلات جهانی دانست و تصریح کرد: سیاست‌های دوگانه قدرت‌های جهانی باعث تقویت و رشد تروریسم و افراط گرایی شده است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با میلوارد پوپواتس رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان کرواسی دیدار و گفت و گو کرد.

وی در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان کرواسی با اشاره به روند رو به رشد ارتباطات دو کشور در عرصه‌های مختلف گفت: بسترهای فراوانی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و کرواسی وجود دارد که می‌توان از آنها برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی مابین استفاده کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای در خاورمیانه و بالکان، تروریسم را از مهم‌ترین معضلات جهانی دانست و تصریح کرد: سیاست‌های دوگانه قدرت‌های جهانی باعث تقویت و رشد تروریسم و افراط گرایی شده است.
 
 لاریجانی بر نقش مثبت کرواسی در برقراری صلح و ثبات در منطقه بالکان تأکید کرد و افزود: کرواسی می‌تواند نقش مهمی در تقویت آرامش در حوزه بالکان ایفا کند و جمهوری اسلامی ایران از این دیدگاه حمایت می‌کند.
 
در ادامه این دیدار  میلوارد پوپواتس رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان کرواسی نقش کشورمان در مبارزه با تروریسم مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری تأثیرگذار در منطقه می‌باشد که می‌تواند نقش مهمی در برقراری صلح در بحران‌ های منطقه‌ای و بین المللی ایفا کند.
 
وی همچنین سفر چندی قبل آقای لاریجانی به کرواسی را گامی مهم در پیش برد همکاری‌های دوستانه فی مابین دانست و افزود: مذاکرات و رایزنی‌های مستمر مقامات سیاسی و پارلمان دو کشور نشانه علاقمندی طرفین برای رشد و توسعه ارتباطات در عرصه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی فی مابین می‌باشد.
 
پوپواتس در پایان با اشاره به روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و1+5 ابراز امیدواری کرد این مذاکرات به نتایج مورد نظر طرفین دست یابد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار