کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای دیدار کاترین اشتون با برخی فعالان سیاسی را محکوم کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "سیدحسین نقوی حسینی" در تشریح جلسه امروز(سه شنبه 20اسفند) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: عکس‌العمل تند و شدید اعضای کمیسیون به اقدام خارج از عرف دیپلماتیک اشتون مبنی بر ملاقات با برخی عوامل فتنه و مسأله‌دار آغازگر جلسه امروز بود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اعضای کمیسیون ضمن محکوم کردن شدید اقدام مذکور، خواستار پاسخگویی وزارت خارجه شدند، اعضا نسبت به عدم توجه وزارت خارجه به تذکر قبلی کمیسیون مبنی بر مراقبت مسؤلانه و جلوگیری از تکرار اتفاقاتی که در سفر هیأت پارلمانی اروپا رخ داد به شدت اعتراض خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد: کمیسیون بعد از موضوع ملاقات با فتنه‌گران در سفارت یونان، تذکرات لازم و پیشنهاداتی را به دستگاه دیپلماسی کشور داده بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: احمدآبادی مدیر عامل شرکت پنها در کمیسیون امنیت ملی حضور یافت و گزارش از فعالیت‌های مرکز مذکور و موفقیت‌های پشتیبانی و نوسازی هلکوپتر ایران ارائه کرد و درخواست داشت تا اعضای کمیسیون از مرکز مذکور بازدید کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: کمیسیون مصوب کرد که اولا پیرو نامه قبلی کمیسیون به وزارت امور خارجه، نامه‌ای به این وزارت‌خانه ارسال شود و توضیح بخواهد که چرا توصیه‌ها و تذکرات نامه مذکور رعایت نشده است.

وی ادامه داد: همچنین درکمیسیون تصویب شد، تا «کمیته ویژه‌ای» جهت بررسی چرایی و چگونگی ملاقات اشتون با برخی عوامل فتنه 88 تشکیل و موضوع را حقیقت‌یابی کند که مشخص شود، ملاقات‌های انجام شده برنامه‌ریزی بوده یا خیر و چه کسانی و چه دستگاه‌هایی در این موضوع کوتاهی کرده‌اند.  جوکار و نقوی حسینی به عنوان اعضای کمیته انتخاب شدند.

در پی دیدار "کاترین اشتون" با وابستگان برخی عناصر فتنه 88، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

" سیاست دولت مبنی بر گسترش روابط با کشورهای دنیا سیاستی منطقی و مورد حمایت است و در عین حال سیاست مذکور باید مبتنی بر عزت ملت و نظام و عدم دخالت در امور داخلی و براساس احترام متقابل باشد.

ملاقات خانم اشتون با برخی معاندین و عوامل فتنه اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک و دخالت آشکار در امور داخلی کشور است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این اقدام مداخله‌گرایانه اشتون را به شدت محکوم نموده و وزارت امور خارجه را مسئول مستقیم آن می‌داند و از وزارت امور خارجه قویا می‌خواهد از اقدامات غیرقابل تحمل و مداخله‌گرایانه هیات‌هایی که به کشورمان سفر می‌کنند جلوگیری نماید."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
مردم ما هرگزاجازه نمیدهند خارجی برایشان تصمیم بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۲۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
بعضیا چه راحت به خون شهدا بی احترامی میکنن.....
-
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
باسلام از رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران خواهشمندیم به مسولین وزارت خارجه تذکر دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
این چه شیوه ای هست که یک کاری انجام میشود و بعد میگویند ما مسئول نبودیم
آخرین اخبار