كاتوزيان گفت: با تهميدات كليه مقدمات اولين spin-off پژوهشگاه به عنوان شركت فن اوري و دانش بنيان در حوزه كاتاليستها و حلالهاي شيمياايي به زودي شروع به كار خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميدرضا كاتوزيان رئيس پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم پنجمين جشنواره پژوهش و فناوري صنعت نفت كه عصر امروز برگزار شد گفت: در اين جشواره گروهي از مهندسان برجسته كشور حضور بهم رساندند تا از زحمات بي بديل آنان قدرداني به عمل آيد.

وي تصريح كرد: اين پژوهشگران سهمي در نظريه پردازي، تحقيقات كاربرديو توسعه اي و نواوري در اين صنعت داشته اند همانها هستند كه در ادبيات اقتصاد مدرن و Intangible Capaital يا سرمايه هاي غير آشكار مرسوم هستند.

وي افزود: آن همه خطوط توليد، مواد اوليه، تجهيزات، رباتها و سيستم هاي اتوماسيون را ناديده مي گيرد و دارايي خود را سرمايه انساني مهندسين و نخبگان قلمداد مي كند كه في الواقع خالق همه ان مجموعه تجهيزات و كارخانه هستند.

رئيس پژوهشگاه صنعت نفت تاكيد كرد: براساس سياست ها جديد دستگاه اجرايي وزرات نفت به عنوان  بازوي تحقيق، توسعه و فن اوري صنعت خود را در كنار شما ميداند و مي كوشد با همه توان در خدمت صنعت نفت و تلاشگر در جهت رفع موانع گامهاي اساسي بردارد. تا با توسعه فناوري هاي مورد نياز صنعت و با رويكرد مشتري مداري پاسخگوي نيازهاي جامعه باشيم.

كاتوزيان گفت: پژوهشگاه صنعت نفت سعي برآن دارد سياست تجاري سازي و فناوري از اركان توسعه و بهمين جهت پژوهشگاه نيز در راستاي اين سياست رويه جديدي در پيش گرفته است و آن برداشتن يك گام اساسي در تشكيل شركتهاي دانش بنيان اقمار ي است.

وي تاكيد كرد: با تهميدات كليه مقدمات اولين spin-off پژوهشگاه به عنوان شركت فن اوري و دانش بنيان در حوزه كاتاليستها و حلالهاي شيميايي به زودي شروع به كار خواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: ما اين اقدام و تداوم تاسيس اين مجموعه ها در جهشي در فرايند رشد تعالي پژوهشگاه صنعت نفت ارزيابي مي كنيم.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار