معاون متوسطه وزیر ‌آموزش و پرورش در همایش کیفیت بخشی اجرای برنامه های درسی را برنامه اصلی این حوزه برای اجرای مطلوب برنامه درسی با هم فکری سازمان پژوهش و برنامه ریزی اعلام کرد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی زرافشان گفت: باید فاصله بین تدوین تا اجراء به منظور تحقق اهداف برنامه ریزی درسی کاهش یابد.

وی پیامد پوشش حداکثری و کیفیت تحصیل در دوره ابتدایی را عاملی برای افزایش تقاضای اجتماعی برای توسعه آموزش متوسطه دانست و افزود: باید باتامین فضا، تجهیزات وتامین منابع انسانی و مالی، چالش های موجود در این حوزه را شناسایی کرده و باهمکاری گسترده با ستاد در پرتو سند تحول بنیادین به رفع آنهامبادرت ورزیم.

معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش با بیان آسیب های دوره راهنمایی، برحساسیت دوره متوسطه تاکیدنمود و خاطرنشان کرد:دستیابی به مراتبی از حیات طیبه، شناخت موقعیت و اصلاح چگونگی رسیدن به اهداف سند، انتخاب و اختیار راه و هماهنگی و یکپارچگی عوامل سهیم و موثر از ویژگی های این دوره برمبنای سند تحول بنیادین است.

زرافشان مبنای هویت شناسی دانش آموزان راهماهنگی بین مدرسه وخانواده عنوان کرد و گفت: امیدوارم با اجرای سندتحول در پرتوی فهم و ذهنیت مشترک مدیران، تجربه تلخ دوره راهنمایی تکرار نشود.

وی ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی را از برنامه های مهم دکترفانی دانست و اظهارداشت: در رویکرد مدرسه محوری، مدیران مدارس باید باآینده نگری وراهبری، تلاش کنند به اهداف وچشم اندازهای موردنظر سند تحول برسند و بر همین اساس مقرر است، در سال تحصیلی آینده نیم درصد مدارس به صورت سرانه ای اداره شوند.

معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه برنامه درسی، نقشه یادگیری ا ست افزود: باهمکاری وهمفکری سازمان پژوهش وبرنامه ریزی درسی و شرکت برنامه ریزان و معاونت نیروی انسانی، پروژه ی اجرای برنامه درسی را در اولویت کاری این معاونت قرارداده ایم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مطلوب ، اجرا ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.