وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که در برخی ادوات نظامی آمریکایی ، علی‌رغم ممنوعیت استفاده از مواد خام و نیز قطعات وارداتی، از مواد خام چینی استفاده شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز"،  وزارت دفاع آمریکا در ادعایی اعلام کرد که با وجود ممنوعیت استفاده از مواد خام وارداتی از کشورهای دیگر در ساخت ادوات نظامی توسط شرکت‌های  سازنده ادوات نظامی در آمریکا ، ولی طی تحقیقات انجام شده توسط این وزارتخانه ، در برخی از ادوات نظامی ساخت این کشور از موادخام چینی استفاده شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: پس از کشف وجود قطعات چینی در جنگنده‌های "F-35" طبق تحقیقاتی که پنتاگون آن را انجام داده است معلوم شده است که در ساخت ادوات نظامی‌ آمریکایی دیگری نیز مانند "F-16" که توسط شرکت لاکهید مارتین (شرکت تولید کننده محصولات هوافضایی و نظامی پیشرفته در آمریکا) تولید گردیده است ، از مواد چینی استفاده شده است.

یک مسؤول بلندپایه نظامی آمریکایی گفت : ممکن است که حتی از ماده تیتانوم استخراج شده از معدنهای چین در ساخت بخشی از موشکهای جدید "iia" استفاده شده باشد که این باعث افزایش نگرانی‌ها درمورد سهل‌انگاری های شرکت‌های پیمانکار آمریکایی می‌گردد.

شایان ذکر است که شرکت‌های سازنده ادوات نظامی طبق قانون آمریکا از بکارگیری مواد خام چینی یا وارداتی از هرکشور دیگری منع شده‌اند ؛ چرا که این باعث نیازمندی به واردکننگان خارجی و کشورهای دیگر می‌گردد و درصورت بروز درگیری‌ و یا جنگ، ارتش آمریکا بخاطر نیازمند بودن به واردات مواد خام برای تولید ادوات نظامی خود تضعیف می‌گردد.

خاطر نشان می‌شود که چین بزرگترین تأمین کننده مواد معدنی و فلزات نادر در جهان است که دارای کاربردهای ویژه می‌باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار