معاون پژوهشی دانشگاه آزاد سنندج گفت: سومین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان برای سومین سال متوالی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،فاطمی با اشاره به اینکه 155 تیم برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده اند، گفت: از این تعداد تنها 50 تیم به مرحله نهایی راه یافتند.
وی با بیان اینکه مسابقات در بخش مبتدی شامل مسیریاب ساده، مسیریاب ویژه، جنگجو و حل ماز و لیگ حرفه ای ویژه دانشجویان و آزاد شامل رباتهای انسان نما، پرنده، شبیه سازی دو بعدی، مین یاب دستی و مین یاب اتوماتیک است، افزود: از میان لیگ های منتخب تنها هشت لیگ برگزار می شود و دو لیگ به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت کنندگان از دور مسابقات خارج شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد سنندج با اشاره به اینکه همزمان با بخش مسابقه، لیگ نمایشگاهی نیز فعال می باشد، اضافه کرد: نمایشگاه ربات های مختلف و کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان و دانشجویان به مدت دو روز در 20 و 21 اسفند ماه جاری برگزار می شود.
فاطمی با بیان اینکه برگزاری مسابقات رباتیک در ارتقاء علمی دانشگاه تأثیر گذار است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به عنوان قطب رباتیک غرب و شمالغرب کشور انتخاب شده که یک مزیت علمی نسبت به سایر مناطق محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه حضور سرپرست لیگ مسابقات ایران اْپن منجر به برگزاری مسابقات در سطح بالاتری نسبت به دوره های قبل شده است، افزود: پیش بینی می شود که در سال آینده این مسابقات در سطح بین المللی به میزبانی کردستان برگزار شود.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد سنندج با ابراز خرسندی از حضور شرکت کنندگان بومی در این دوره از مسابقات اضافه کرد: حضور شش تیم از دانشگاه کردستان، چهار تیم از دانشگاه آزاد واحد سنندج، دو تیم از واحد سمان دانشگاه آزاد سنندج، و سایر مراکز علمی سطح استان مهر تأییدی بر صحت این گفتار است.
انتهای پیام/
برچسب ها: رباتیک ، غرب ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.