معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص منابع اعتباری بانک‌ها و اعطای تسهیلات برای اشتغال دانش‌آموختگان خبر داد.

حسن طائی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با همکاری کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری استان‌ها نسبت به تخصیص منابع اعتباری بانک‌ها اقدام می‌کنیم.

وی در ادامه اشتغال دانش‌آموختگان آموزش عالی را اساسی‌ترین مسئله دانست و افزود: اردوگاه‌های اقتصادی اگر بخواهند بخشی تشکیل دهند حتماً باید به جذب و اشتغال دانش‌آموختگان عالی بپردازند.

طائی سپس به نحوه ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان اشاره و عنوان کرد: ما از دو طریق برای دانش‌آموختگان که نوآوری و طرحی دارند کار می‌کنیم. این افراد می‌توانند در قالب تعاونی‌ها کار خود را آغاز کنند یا اگر بخواهند ابتدا ثبت شرکت‌ها بپردازند و بعد مراجعه کنند به صندوق مهر امام رضا یا بانک‌های عامل یا طرحشان را می‌توانند از طریق پارک‌های علم و فناوری به معاونت علم و فناوری رییس جمهور ارائه دهند.
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: قوانین ، مقررات و تسهیلاتی وجود دارد که شامل زمین و... می‌شود و اعتباری هم با نرخ سود به مراتب پایین‌تر از نرخ سود بانکی می‌دهد که از آن مبلغی که شورای پول و اعتبار اعلام کرده پایین‌تر است.
 
طائی در خصوص میزان نرخ سود گفت: صندوق مهر امام رضا تا سقف 100 میلیون تومان و صندوق شکوفایی ملی که زیرنظر معاونت علمی و فناوری رییس جمهور است بالاتر از این سقف ندارد و می‌توانند براساس ضوابط بانکی اعتبار را دریافت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از ایده و سرمایه و تکنولوژی که دانش‌آموختگان دارند به عنوان وثیقه محسوب می‌شود و نرخ سود صندوق مهر امام رضا و صندوق شکوفایی ملی کمتر از چیزی است که شورای پول و اعتبار تعیین کرده است.
انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.