بروجردی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

ادعای غربی‌ها در مورد 2 مسافر ایرانی هواپیمای گم شده در مالزی فرافکنی و داستان‌سرایی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر حضور دو ایرانی در هواپیمای گمشده مالزی و تلاش این دو نفر برای عملیات از پیش طراحی شده گفت: این رفتار غربی‌ها یک نوع فرافکنی بوده و غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست خبری امروز در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران که اخیرا مقامات غربی در مورد حضور دو ایرانی در هواپیمای گم شده مالزی سناریوسازی می‌کنند و حتی مدعی شدند که احتمالا این دو نفر باعث این حادثه شده‌اند گفت: ادعای مقامات غربی یک داستان‌سرایی است.

وی افزود: سه روز از این حادثه می‌گذرد و قطعا همه امکانات برای ردیابی هواپیمای گم شده به کار گرفته شده بنابراین طرح چنین ادعایی غیر منطقی و غیر قابل قبول است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید علت سقوط هواپیما پیگیری شود گفت: به نظر من طرح چنین موضوعاتی فرافکنی بوده و غیر قابل قبول است.

اضافه می‌شود؛ اخیرا مالزی که از کوالالامپور به مقصد پکن در حال حرکت بود پس از ورود به حریم هوایی ویتنام ناپدید شد که در پی این حادثه رسانه‌های غربی از جمله بی‌بی‌سی مدعی شدند دو نفر از سرنشینان این هواپیما ایرانی بوده و با پاسپورت جعلی وارد این هواپیما شده‌اند.

*واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به دیدار اشتون با برخی محکومان فتنه

رئیس کمیسیون امنیت ملی در بخشی از نشست خبری خود که در راستای تشریح طرح‌های اخیر هیئت پارلمانی ایران به چند کشور خاورمیانه و آمریکای لاتین برگزار شده بود، به سفر کاترین اشتون به تهران و دیدار وی با برخی از محکومین فتنه اشاره کرد و گفت: فکر می‌کردم اشتون باهوش‌تر از این باشد که در چنین دامی قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه اقدام اشتون غیرقابل قبول و محکوم است گفت: اشتون باید اشتباهاتش را جبران کند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مسئولین ما نباید دست به این اقدام می‌زدند و کار اشتون نیز اشتباه بود.
 
بروجردی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت این اشتباه برعهده چه کسانی است، گفت: براساس گزارش وزارت امور خارجه این دیدارها در برنامه‌های رسمی نبوده است.
 
وی اظهار داشت: سفارت‌خانه‌های کشورها در تهران در چارچوب برنامه‌های خود ضیافت می‌دهند و مسئولیت برعهده سفارتخانه‌هاست.
 
بروجردی اظهار داشت: علی‌رغم تذکر و توصیه ما به دولت که گفته بودیم وزارت خارجه باید سفرای ایران در خارج کشورها و سفرای سایر کشورها در ایران را توجیه کند تا اشتباهات قبلی رخ ندهد ولی این اتفاق افتاد و در خبرها شنیدیم که وزارت امور خارجه به سفیر اتریش اعتراض خود را اعلام کرده است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر کشورهای اروپایی به دنبال رابطه با ایران هستند باید از این قبیل اقدام‌ها خودداری کنند.
 
بروجردی گفت: اقدام اخیر اشتون در سفر به تهران قابل قبول نیست.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه رژیم صهیونیستی کشتی به اصطلاح توقیف شده ایرانی را به نمایش گذاشته است و شما نظرتان در این رابطه چیست، گفت: علاوه براینکه ایران رسما توقیف این کشتی را تکذیب کرد یک منبع صهیونیستی نیز گفته بود که ما این دروغ را ساختیم تا از سردار سلیمانی انتقام بگیریم.
 
بروجردی با بیان اینکه این اقدامات نخ‌نما شده است گفت: ادعای توقیف کشتی ایران از سناریوهای چند بار تکرار شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: مسئولین نیروهای مسلح رسما این موضوع را تکذیب کردند و بنده نیز این موضوع را تکذیب می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایرانی ، هواپیما ، سناریو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار