معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاه‌هاي كشور از پيش‌بيني رشد بيش از 10 درصدي در پروازهاي عبوري، بين‌المللي و داخلي در نوروز 93 خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،ابراهيم شوشتري با بيان اين مطلب گفت: در نوروز 92 به دليل نوسانات نرخ ارز و افزايش نرخ بليط، شاهد كاهش پروازها نسبت به مدت مشابه در سال 91 بوديم اما با توجه به ثبات اقتصادي پيش‌بيني مي‌كنيم كه در نوروز 93 با رشد 10 درصدي مواجه باشيم.

وي همچنين با اشاره به‌ برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي نوروز 93 اظهار داشت: امكانات و تجهيزات لازم جهت حفظ ايمني پروازها همچون ديگر روزهاي سال پيش‌بيني و مديران در ايام تعطيلات به تناوب در واحدهاي مختلف حضور داشته و سركشي به فرودگاه‌ها نيز صورت خواهد گرفت.

شوشتري با بيان اينكه در حال حاضر از 60درصد ظرفيت فضاي كشور براي پروازها استفاده مي‌شود، اظهار داشت: ظرفيت‌هاي لازم براي افزايش بيشتر پروازهاي عبوري وجود داشته و با توجه به اهميت اين پروازها، برنامه‌ريزي‌هاي مختلفي براي افزايش آن در حال انجام است.

معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاه‌ها همچنين از ترخيص سه دستگاه ILS تا پايان هفته جاري خبر داد و گفت: اين سه دستگاه در فرودگاه‌هاي بوشهر، آبادان و اردبيل نصب خواهد شد.

وي هزينه ارزي براي خريد و نصب هر دستگاه ILS را بيش از 850 هزار يورو عنوان و خاطرنشان كرد: اعتبار اين سه دستگاه توسط منطقه آزاد اروند و استانداري بوشهر و اردبيل تامين شده است.

به گفته وي پيش از اين و در سال جاري يك دستگاه ILS براي باند چپ فرودگاه تبريز خريداري شد كه در كوتاه‌ترين زمان ممكن نصب و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

شوشتري در خصوص ILS فرودگاه بوشهر نيز افزود: عمليات CIVIL WORK فرودگاه بوشهر در مرحله پاياني است و ILS اين فرودگاه ظرف مدت 2تا 3 ماه پس از تعطيلات نوروز نصب خواهد شد.

به گفته شوشتري به استثناء فرودگاه‌هاي امام(ره) و تبريز كه از دو دستگاه ILS برخوردارند، اين دستگاه در 18 فرودگاه ديگر كشور نيز نصب شده است.

وي همچنين يادآور شد؛ براي برخي از فرودگاه‌ها كه از شرايط لازم براي نصب و بهره برداري ازILS برخوردارند، در سال آتي اقدام خواهد شد.

گفتني است؛ ILS دستگاه هدايت هواپيماست كه راهنمايي‌هاي دقيقي را در طول تقرب و نزديك‌شدن به باند فرودگاه هنگام فرود براي هواپيما با استفاده از تركيب سيگنال‌هاي راديويي ارائه مي‌كند كه در هنگام كاهش ديد افقي به‌دلايل مختلف از جمله (مه، باران، كولاك برف و هنگام پايين بودن ارتفاع سقف ابر) براي فرود ايمن هواپيما به كمك خلبان مي‌آيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار