رئیس جمهور موقت اوکراین پیشنهاد تشکیل گروه‌های پیکار جو را با هدف مقابله با تجاوزهای داخلی و خارجی مطرح کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از المیادین:"الکساندر تورچینف" روز سه شنبه در سخنانی پیشنهاد کرد:برای مقابله با تجاوزهای داخلی و خارجی بسیج عمومی به شکل جزئی اعلان شود و همچنین گروه‌های پیکارجوی داوطلبی برای این کار تشکیل شود.

الکساندر تورچینف، رئیس جمهور موقت اوکراین،  در واکنش به تلاش‌های روسیه برای الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد اوکراین یک «گارد ملی» تشکیل می‌دهد.

تورچینف گفت به علت سوء مدیریت نیروهای مسلح در زمان ریاست جمهوری ویکتور یانوکوویچ، ارتش اوکراین در عمل باید از صفر شروع به ایستادن روی پای خود کند.

به گفته وزارت دفاع اوکراین، این کشور برای مقابله با 200 هزار نظامی روسی مستقر در مرزهای شرقی کشور، تنها می‌تواند روی 6 هزار نیروی زمینی آماده رزم  خود حساب کند.

گارد ملی جدید اوکراین زیر نظر وزارت کشور فعالیت خواهد کرد و هدف آن دفاع از شهروندان در برابر جرم و جنایت و مقابله با تجاوز داخلی یا خارجی است.

این در حالی است که روز دوشنبه "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری این کشور که از تلویزیون پخش می شد گفت: ما و اعضای شورای امنیت روسیه آماده شده ایم که پیشنهاد متقابل خود را با هدف حل وضعیت اوکراین بر اساس قوانین بین المللی و با در نظر گرفتن منافع همه شهروندان اوکراین بدون استثنا ارائه دهیم.

"لاروف" گفت ما پیشنهاد جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را دریافت کردیم، که رضایت کامل ما را فراهم نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار