نماينده سابق مردم بيجار در مجلس شوراي اسلامي با اشاره بر افزايش قيمت بنزين در سال 93 گفت: تعيين تعرفه بنزين بر اساس تراکم جمعيتي شهرها مي تواند راهکاري موثر براي جلوگيري از تبعات تورمي افزايش قيمت حامل هاي انرژي بر اقشار آسيب پذير باشد.

محمد محمد رضايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ؛ با تاکيد بر اينکه افزايش قيمت حامل هاي انرژي منجر به کاهش مصرف و گامي در راستاي کاهش آلودگي هوا خواهد بود، افزود: افزايش قيمت بنزين ارتباط مستقيمي با کاهش ميزان آلودگي هوا دارد اما سزاوار نيست اقشار کم در آمد و آسيب پذير همپاي ساير افراد تعرفه بپردازند.

وي تصريح کرد: با توجه به ايجاد سيستمي جامع براي عرضه سوخت کشور، امکان عرضه حامل هاي انرژي بر اساس تراکم جمعيت شهرها وجود دارد که اين امر مي تواند از طريق پايگاه هاي عرضه سوخت و يا شناسايي پلاک خودرو هاي هر شهر ميسر شود.

اين نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: البته عرضه سوخت با قيمت پايين تر در شهرهاي با تراکم کم از طريق کارت هاي سوخت نيز امکان پذير است اما ضريب آمار تخلفات در اين روش عرضه بالا خواهد بود چرا که متخلفان با دريافت پلاک شهرستان خودرو مي توانند مشمول اين شيوه قرار گيرند.

محمد رضايي با اشاره بر اينکه عرضه بنزين با کيفيت در دستور کار دولتي ها قرار گرفته است، اظهار داشت: زنگنه در خصوص ارتقاي کيفيت بنزين و همچنين توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي تعهداتي را داده است که اميدواريم هر چه بيشتر اين مهم محقق شود.

***لزوم انتقال هر چه سريع تر کارخانجات حريم تهران به خارج از شهر 

وي از فعاليت کارخانه سيماني در جنوب شرقي تهران خبر داد و تاکيد کرد: در حال حاضر تعداد زيادي از اين کارخانه ها در شهر فعاليت دارند که موجبات آلودگي بيشتر هواي شهر را فراهم مي کنند و بايد به خارج از شهر انتقال يابند.

نماينده سابق مردم بيجار در مجلس شوراي اسلامي اذعان داشت: در حال حاضر بيشتر کارخانه هاي سيمان کشور در حريم شهرهاي نزديک به مرز عراق قرار دارند که با توجه به حجم صادرات سيمان کشور به عراق، تاسيس کارخانه هاي سيمان در اين مناطق منطقي تر به نظر مي رسند.

محمد رضايي در پايان با تاکيد بر اينکه اين کارخانه سيمان يکي از مهم ترين آلاينده هاي جنوب شرقي تهران به شمار مي رود، خاطر نشان کرد:‌ وجود اين کارخانه در حريم شهر نه توجيه زيست محيطي را در بر دارد و نه با توجه به ايجاد مشکلات متعدد از صرف اقتصادي برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنزین ، جمعیت ، سوخت ، تخلف ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار