تعیین اعضای جدید هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد قشم،معافیت 5 مالیاتی مشروط برای بنگاه‌های اقتصادی و افزایش سرمایه شرکت ملی نفت از مهم‌ترین مصوبات دولت در مهرماه 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت یازدهم در مهرماه 92 می‌پردازیم:

* آیین‌نامه اجرایی تسریع در احداث و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی ابلاغ شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند (21) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یاد شده را تصویب کرد.

* پروژه‌های آموزشی و پرورشی در دست ساخت تکمیل می‌شود

بر این اساس، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استانها مجازند پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی حداکثر هفتاد درصد(70%) را بر اساس توافقنامه مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان ها و خیرین مدرسه ساز و با استفاده از مشارکت آنها تکمیل کنند.

* لغو تصویب‌نامه در خصوص تشکیل ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ تصویب نامه پیشین در مورخ 27/12/1391 موضوع تشکیل ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان لغو می‌شود.

* اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تعیین شدند

وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم را تعیین کرد.

* مهلت چندماهه دولت به دستگاههای اجرایی برای اعلام پیشنهاد در خصوص خرید کالا یا خدمات از بخش غیردولتی

بر این اساس، دستگاه های اجرایی پیشنهاد خود را در خصوص خرید کالا یا خدمت از بخش غیر دولتی(خصوصی-تعاونی) حداکثر تا پایان دی ماه سالجاری برای تایید به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام می‌کنند.

* معافیت پنج‌ساله مالیاتی مشروط برای بنگاه‌های اقتصادی

بر این اساس، بنگاه های اقتصادی که طی پنج سال اخیر اقدام به تجدید ارزیابی دارایی های خود نکرده اند، در صورتی که با رعایت مقررات قانونی و مفاد این آیین نامه، دارایی های خود را از تاریخ 25 شهریور 91 تا 24 شهریور 96 تجدید ارزیابی کرده و مازاد حاصل از آن را به حساب سرمایه منظور کنند، از شمول مالیات معاف خواهند شد.

* تصمیم جدید دولت درباره نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی

بر این اساس، در مورد اشخاصی که طبق ضوابط قانونی و یا به لحاظ تغییر محل کار یا خدمت، مشترک صندوق دیگری بشوند حق بیمه یا کسور بازنشستگی متعلقه هر ماه از سنوات خدمت مورد نظر به ماخذ نرخ کسور مورد عمل صندوق جدید(طبق قوانین و مقررات مربوط) و بر اساس حقوق و مزایای ماهانه زمان تقاضا در محل خدمت جدید که مبنای کسر بازنشستگی قرار می گیرد، محاسبه و مابه التفاوت آن با کسور بازنشستگی یا حق بیمه که از صندوق قبلی به صندوق جدید منتقل شده است از شخص متقاضی وصول خواهد شد.



 *اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تعیین شدند

وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش را تعیین کرد.

* رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و در اجرای ماده(12) اساسنامه سازمان ملی زمین و مسکن - مصوب 1387- تصویب کرد؛ سید محمد پژمان به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن تعیین می‌شود.

* عضویت موظف سلطانی‌فر در هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش

وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ عضویت غیرموظف مسعود سلطانی فر در هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به عضویت موظف اصلاح می‌شود.

* کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست‌بوم‌های حساس و شکننده تشکیل می‌شود

بر این اساس، کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده از ترکیب رئیس سازمان حفاظت محیط زیست(رئیس کارگروه)، معاون ذی ربط وزارت جهاد کشاورزی، معاون ذی ربط وزارت نیرو، معاون ذی ربط وزارت کشور، معاون ذی ربط وزارت راه و شهرسازی، معاون ذی ربط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون ذی ربط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، استانداران ذی ربط تشکیل می‌شود.

* نحوه و میزان اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اجاره مسکن برای اسکان موقت تعیین شد
بر اساس این مصوبه، تسهیلات برای هر واحد مسکونی در تهران مبلغ یکصد و بیست میلیون ریال، در کلانشهرها تا مبلغ هشتاد میلیون ریال، در مراکز استان تا مبلغ هفتاد میلیون ریال و در سایر شهرها تا مبلغ چهل میلیون ریال تعیین می‌شود.

* سرمایه شرکت ملی نفت ایران افزایش می‌یابد

هیئت وزیران تصویب کرد؛ سرمایه شرکت ملی نفت ایران از محل اندوخته سرمایه ای، به مبلغ هشتصد و نود و چهار هزار و پانصد و شصت و دو میلیارد و ششصد و بیست میلیون (000/000/620/562/894) ریال منقسم به هشتاد و نه میلیون و چهار صد و پنجاه و شش هزار و دویست و شصت و دو میلیون (000/000/262/456/89) سهم ده میلیون (000/000/10) ریالی افزایش می‌یابد.

* استقرار صنایع نوین در محدوده شعاع (120) کیلومتری تهران منوط به موافقت وزارت صنعت شد

بر این اساس، صدور جواز تأسیس برای استقرار صنایع بیوتکنولوژی (صنایع زیستی یا زیست فناوری) یا نانوتکنولوژی در محدوده شعاع (120) کیلومتری تهران، منوط به تأیید کار گروهی با مسئولیت سازمان حفاظت محیط‌زیست و عضویت وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده تام‌الاختیار دستگاه ذیربط است.



* عضویت معاون امور مجلس رئیس جمهور در ترکیب کمیسیون اقتصاد هیئت دولت

هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ معاون امور مجلس رئیس جمهور به ترکیب کمیسیون اقتصاد، موضوع بند(1) ماده(6) اصلاحی آیین نامه داخلی هیئت دولت اضافه می‌شود.

* ساعات جدید آغاز به کار دستگاه‌های اجرای تعیین شد

با موافقت هیات دولت، ساعات آغاز به کار دستگاههای اجرایی و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش های آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعت 8 صبح ، مدارس ساعت 7:15 تا 7:45 صبح، بانک ها ساعت 7:30 صبح و واحدهای نظامی در ساعت 6:30 تا 7 صبح تعیین شد.

* خسارات وارده به جنگل‌ها و منابع طبیعی در پی اجراء طرحهای عمرانی و توسعه‌ای جبران می‌شود

بر این اساس، دستگاه های مجری مکلفند نقشه پروژه های اجرایی مصوب خود را به منظور برآورد خسارات احتمالی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهند. وزارت جهاد کشاورزی ظرف سه ماه پس از دریافت نقشه های یاد شده، هزینه های احیاء و بازسازی و میزان خسارت وارده را تعیین و به دستگاه مجری اعلام می‌کند.

* اصلاح ضوابط و معیارهای استقرار واحدها و فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در 8 شهر بزرگ کشور

بر اساس بند(14) تصویب نامه برنامه کاهش آلودگی هوا در هشت شهر بزرگ کشور ایجاد صنایع در خارج از شهرک های صنعتی در شهرهای تبریز، شیراز، مشهد، اهواز و اراک تا شعاع 30 کیلومتری ممنوع بود که با اضافه شدن یک تبصره به مصوبه پیشین، این شهرها از این مصوبه مستثنی شدند.

* کاهش عمر فرسودگی خودروهای شخصی به 20 سال / افزایش حق اسقاط خودرو /ممنوعیت استفاده از خودروهای فرسوده دولتی

بر این اساس، سن فرسودگی خودروهای سواری شخصی، تا آخر برنامه پنجم توسعه به بیست سال کاهش می یابد و همچنین هر گونه استفاده و نگهداری از خودروهای فرسوده دولتی، فروش یا واگذاری آنها در تمامی دستگاه های دولتی ممنوع است و این وسایل نقلیه بدون استفاده از تسهیلات دولتی از رده خارج می‌شوند.

* میزان تعرفه‌های خدمات آموزشی و حفاظت فنی و ایمنی تعیین شد

بر این اساس، دوره های آموزش عمومی کوتاه مدت حفاظت فنی و بهداشت کار در محل مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ازای هر نفر ساعت 9000 ریال، دوره‌های آموزش تخصصی کوتاه مدت حفاظت فنی و بهداشت کار در محل مرکز به ازای هر نفر ساعت 12000 ریال، دوره‌های آموزش عمومی‌کوتاه مدت حفاظت فنی و بهداشت کار در محل کارخانه به ازای هر نفر ساعت 10000 ریال تعیین شده است.

* اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس تعیین شدند

وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس را تعیین کرد.



* ساعات جدید آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

بر این اساس، ساعت آغاز به کار(صبح) واحدهای نظامی؛ 7-30/6، واحدهای صنعتی؛7، مدارس؛45/7-15/7، بانکها؛30/7، مراکز اموزش عالی و پژوهشی و بخشهای آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(اعم از دانشگاه ها و بیمارستانها)؛ 8، دستگاه های اجرایی؛ 8 و اصناف و بازاریان؛ 30/9، تعیین می‌شود.

* نمایندگان دولت در شورای حقوق و دستمزد تعیین شدند

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد ماده(74) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب 1386- تصویب کرد؛ وزیران آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزیران منتخب هیئت وزیران در شورای حقوق و دستمزد تعیین می شوند.

 *نمایندگان دولت در شورای عالی اداری تعیین شدند

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد بند(3) ماده(114) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب 1386- تصویب کرد؛ وزیران کشور، دادگستری و امور اقتصادی و دارایی به عنوان وزیران منتخب هیئت وزیران در شورای عالی اداری تعیین می‌شوند.

* اعضای جدید هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند تعیین شدند

وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند را تعیین کرد.

* کشتی‌ها، نفتکش‌ها و شناورها موظف به تهیه بیمه‌نامه و تعهد‌نامه مالی شدند

بر این اساس، هر کشتی، نفتکش و شناور، برای جبران خسارات احتمالی ناشی از آلودگی آبهای مناطق دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان و آبهای تحت حاکمیت دولت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر و رودخانه‌های قابل کشتیرانی به مواد نفتی، باید بیمه نامه یا تعهدنامه معادل ریالی یا ارزی بر مبنای حق برداشت ویژه مطابق تعریف صندوق بین المللی پول تهیه کند.

* تعرفه‌های فروش خدمات اطلاع‌رسانی، نقشه‌ها و نشریات آماری مرکز آمار ایران تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده (70) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین- مصوب 1373- تعرفه های فروش خدمات اطلاع رسانی ، نقشه ها و نشریات آماری مرکز آمار ایران را تصویب کرد.

* اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو تعیین شدند

وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو را تعیین کرد.



* اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه ها اصلاح شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده(15) قانون هدفمندکردن یارانه ها-مصوب 1388- اصلاحات اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه ها را تصویب کرد.

* قانون حفاظت آب‌ها در مقابل آلودگی به مواد نفتی تصویب و ابلاغ شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نفت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد تبصره ماده(6) قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در مقابل آلودگی به مواد نفتی-مصوب 1389- آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را تصویب کرد.

* انتقال اعتبارات هزینه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند

هیئت وزیران بنابه پیشنهاد معاونت و برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور وبه استناد بند (ب)ماده (85) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت- مصوب 1380- اعتبارات هزینه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی یزد به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی بیرجند موافقت کرد.

* نحوه واگذاری و اجاره واحدهای خدماتی، ورزشی و رفاهی به بخش غیردولتی تعیین شد

بر این اساس، به وزارتخانه ها و موسسات دولتی اجازه داده می شود واحدهای خدماتی، ورزشی و رفاهی از جمله مهمانسرا، اماکن تفریحی، زائرسرا، مجتمع های اقامتی و مانند آنها را با رعایت کاربری قبلی به اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق مزایده و با رعایت سایر مقررات مربوط به اجازه واگذار کنند.

* اعضای جدید هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار تعیین شدند

وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار را تعیین کرد.

* استاندار جدید گیلان تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور -مصوب 1360- تصویب کرد؛ محمد علی نجفی به عنوان استاندار گیلان تعیین می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار