در جلسه امروز شورای شهر دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد ویژه استقبال از فاطمیه و نوروز با هدف تکریم ایام فاطمیه در نوروز تصویب شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ادامه جریان پنجاه و دومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بررسی فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد ویژه استقبال از فاطمیه و نوروز با هدف تکریم ایام فاطمیه در نوروز در دستور کار اعضا قرار گرفت.
 
براساس این گزارش و برطبق این ماده واحده شهرداری تهران ملزم خواهد شد به منظور ترویج علمی زندگانی حضرت فاطمه(س) به عنوان بانوی اخلاق و ترویج ارزش‌های دینی، مذهبی، تعظیم و تکریم شعار اسلامی نسبت به تشکیل ستاد پاسداشت از ایام فاطمیه و نوروز در راستای "احیای فرهنگ فاطمی" جهت یکپارچگی و انسجام ملی در بخش‌های مختلف شهرداری تهران شامل، سازمان زیباسازی، شهرداری‌های مناطق 22 گانه موسسه همشهری، سازمان فرهنگی و هنری، معاونت فرهنگی و اجتماعی و نیز سایر بخش‌های مذهبی و دینی برای انجام این وظیفه خطیر اقدام کنند.
 
همچنین براساس این مصوبه اجرای برنامه های مربوطه می بایست با محوریت تکریم جایگاه مادران و تبیین حقوق زنان در جامعه و نیز ارتقا فرهنگ حجاب در جامعه با تاکید بر آموزه های سیره حضرت فاطمه(س) بوده و استفاده از عنوان مشترک احیای فرهنگ فاطمی در تمامی برنامه‌های تبلیغی و تبلیغات محیطی انجام شود.
 
این گزارش حاکی است براساس این مصوبه اجرای برنامه‌های شهرداری تهران می‌بایست با هماهنگی تشکیل ستاد پاسداشت از ایام فاطمیه و نوروز در راستای "احیای فرهنگ فاطمی"و برنامه‌های این ستاد باشد و نیز خلاقیت و نوآوری در اجرای برنامه‌ها و توجه به نقش اساسی و کلیدی مساجد مورد توجه قرار گیرد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، همچنین براساس این مصوبه استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات مردم و شهروندان و علاقه مندان به اهل بیت به ویژه بانوان و نیز استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و محله‌ای و تشکل‌های مردم نهاد مورد توجه قرار گیرد و تمامی اقدامات مربوط به ایام نوروز می‌بایست با محوریت برنامه‌های ستاد ویژه مرسوم به "احیای فرهنگ فاطمی" و با توجه به جایگاه نوروز در فرهنگ و تمدن ایران صورت پذیرد.
 
شایان ذکر است، در اجرای برنامه‌های اشاره شده براساس این مصوبه به میزان هزینه‌های انجام شده با توجه به آموز‌ه‌های دین اسلام در سیره حضرت فاطمه(س) و تناسب هزینه ها با برنامه‌ها توجه کافی شود و از خطبا و روحانیون در جهت ارتقا سطح معنوی برنامه‌ها استفاده شود.
انتهای پیام/

برچسب ها: استقبال ، فاطمیه ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار