رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به انتقادات حافظی در نطق پیش از دستور گفت: امکان حذف بودجه غیر نقد در شهرداری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه  پنجاه و دومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران  دبیر در واکنش به انتقادات حافظی در نطق پیش از دستور که به 18 مورد از اصلاحات اعمال نشده در بودجه انتقاد وارد کرده بود گفت: من از آقای حافظی می‌خواهم این 18 مورد را علنی بگویند و تمام حرف‌هایشان را بزنند و دوران بگم بگم‌ها تمام شده است.
 
دبیر در ادامه خطاب به حافظی بیان داشت: شما در دولت نهم و دهم کار اجرایی انجام داده‌اید با این وجود چطور نمی‌دانید همیشه معاون شهردار می تواند در سازمان‌های زیر مجموعه‌اش قرار داشته باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به سخنان گفته شده درخصوص کاهش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در برنامه سال 93 گفت: شما رئیس کمیسیون خدمات شهری هستید و اعضای شورا اعداد و ارقام مربوط به دوربین ها را تایید کرده‌اند.
 
وی افزود: آنچه نیز در خصوص مشکل بودجه آتش نشانی مطرح شد درواقع این مشکل در تخصیص است و شهرداری در بودجه هزینه‌ای 210 میلیارد تومان درخواست کرده و کمیسیون خدمات شهری این رقم را 245 میلیارد تومان افزایش داد و ما هم دقیقا این رقم را تایید کردیم اما موضوع درآمدها به پیش بینی میزان تحقق مربوط می‌شود.
 
وی افزود: ما تصویب کردیم 2 درصد عوارض پروانه‌های ساختمانی به آتش نشانی اختصاص پیدا کند اما مشکل در تخصیص این درآمدها است نظیر اینکه سال گذشته در متمم بودجه به شدت پیگیری شد که 90 میلیارد به آتش نشانی اختصاص یابد اما از این 90 میلیارد 33 میلیارد و نیم محقق شد.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بررسی تمامی تبصره‌هایی که حافظی به نحوه رای گیری آن ایراد گرفته بود پرداخت و گفت: تبصره 33 به درآمد مازاد شهرداری مربوط می‌شود، تبصره 41 مربوط به اختصاص 3 درصد بودجه شرکت‌ها به موضوعات فرهنگی و هنری است، تبصره 44 همانند تبصره سال گذشته است، تبصره 46 پیشنهاد رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک است و برای شفاف سازی عملکرد شهرداری در بودجه قرار داده شده و تبصره 48 نیز به شهرداری راهکارهایی برای بهسازی بافت های فرسوده شهر با اولویت بازگشایی معابر ارائه داده است و هیچ کدام از این تبصره‌ها مشکل ندارد.
 
وی افزود: درخصوص بودجه غیر نقد شهرداری نیز مشکل دولت با بانک مرکزی همین عدم شفافیت و نبودن بودجه غیر نقد است اما مگر می‌توان زمینی که موجود است را در بودجه در نظر نگرفت اما ما می‌توانیم خزانه غیر نقد را راه بیاندازید یک کار انجام شده تا بودجه غیر نقد هم شفاف باشد اما اینکه گفته می شود بودجه شهرداری تماما نقد باشد هرگز امکان پذیر نیست.
 
دبیر در ادامه با اشاره به بودجه شرکت ها و سازمان‌ها تصریح کرد: شما می دانید ما هنوز بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها را بررسی نکرده‌ایم اما اگر شما از عضویت برخی از اعضای شورا مطلع هستید چرا نمی‌گوید چه کسانی عضو هیات رئیسه شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند.
 
وی افزود: درخصوص بودجه 19 میلیاردی شهرداری برای تامین غذای کارکنان نیز باید گفت آیا شما 55 هزار نفر آدم را می خواهید گرسنه نگه دارید و 19 میلیارد تومان در سال برای تامین غذا زیاد نیست که با یک محاسبه ساده می‌توان به آن رسید.
 
دبیر خاطرنشان کرد: پاداش اتفاقی پاداشی است که در اختیار شهردار تهران و معاون مالی و منابع انسانی است و به کارمندان رسمی شهرداری تعلق می گیرد و سال گذشته متمم و مصوب 27 میلیارد تومان بوده است که امسال تنها 18 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، بودجه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار