مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون كشور، از فعاليت 70 نمايندگي صندوق ضمانت سرمايه گذاري بخش تعاون در كشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، امير ميمنت آبادي در افتتاح نمایندگی صندوق ضمانت در خراسان شمالی، افزود: از اين تعداد 2 صندوق در خراسان شمالي فعاليت مي كنند.

وی گفت: با توجه به اينكه اسناد قابل رهن در اختيار مردم نيست و بانك‌ها نيز تسهيلات را به صورت وام ارائه مي دهند از اين جهت شركت‌هاي تعاوني با كمبود ضامن و وثيقه مواجه هستندکه با آغاز به كار صندوق ها و صدور تسهيلات و ضمانت اميدواريم شاهد چرخش اعتبارات در بخش تعاوني‌هاي استان باشيم.

میمنت آبادی افزود: ضمانت نامه اعتباري يا به عبارتي تعهد پرداخت، تعهدي است كه صندوق به درخواست متقاضي بابت تعهدات وي حداكثر تا 70 درصد اصل و سود تسهيلات اعطايي را به نفع سرمايه گذار بر عهده مي گيرد.

مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون كشور گفت: در صورت عدم اجرای به موقع تعهدات از سوي متقاضي با اعلام ذي‌نفع، مبلغ مورد نظر به حساب ذي نفع واريز مي شود.

به گفته ی وی هم اکنون مشكل كمبود سرمايه وجود ندارد و تعهدات نيز حدود 300 ميليارد تومان است.

وي تعهد پرداخت، شركت در مزايده، حسن انجام كار، ميزان پيش پرداخت شركت هاي مختلف و ... را از مهم ترين شرايط بهره مندي از ضمانت نامه ها برشمرد.

ميمنت آبادي گفت: سهم حمايتي خراسان شمالي 15 ميليارد تومان پيش بيني شده كه در صورت وجود بيشتر متقاضيان اين مبلغ افزايش خواهد يافت.

اين مسئول در ادامه از صدور ضمانت نامه اين صندوق براي 600 طرح تعاوني در كشور خبر داد و گفت: به طور متوسط براي هر طرح اعتباري به ارزش پنج ميليارد ريال ضمانت صادر شده است.

به گفته ميمنت آبادي براي صدور ضمانت نامه هاي طرح هاي تعاوني در بخش هايي مانند توليدي، توزيعي و خدماتي سه هزار ميليارد ريال هزينه شده است.

اين نمايندگي ها به اتاق تعاون و بانك توسعه تعاون واگذار شده و تحت نظر اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي فعاليت مي كنند./س

برچسب ها: صندوق ، ضمانت ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.