رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از کشف 31 فقره سرقت مغازه و دستگیری باند سارقین در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ فلاح‌ کریمی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد مغازه در چند ماه اخیر در سطح شهر رشت و در ساعات بعدازظهر با شگرد باز کردن قفل شیشه سکوریت موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره دوم اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار رگفت.
 
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان افزود: با تشکیل اکیپ های ویژه عملیاتی و بررسی، شیوه و شگرد سرقت و سریالی بودن سرقت ها محرز گردید که در خلال رسیدگی به پرونده های موصوف دو نفر مظنون به اتهام ولگردی در محدوده وقوع سرقتها دستگیر و جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی دلالت داده شدند.

سرهنگ کرمی اظهار داشت: با توجه به اظهارات شهود و مطلعین و تشابه چهره مظنونین با سارقان رویت شده در صحنه جرم از مظنونین بازجویی پلیسی به عمل آمد که مشخص گردید، این دو تن اعضای باند سرقت‌های سریالی از مغازه‌ها هستند.
 
وی درباره نحوه سرقت این دو سارق حرفه‌ای اذعان داشت: یکی از متهم در ساعاتی که مغازه داران جهت صرف نهار به منزل می رفتند، اوضاع اطراف را زیر نظر می‌گرفت و سپس همدستش که قبلا قفل ساز سرشناسی بوده و به راحتی قادر به باز کردن قفل شیشه سکوریت می‌کرده اقدام به دستبرد از مغازه می‌نموده است. نهایتا  با کرایه خودرو دربستی از محل متواری و به مخفیگاهشان رفته و اموال را به شهروندان در شهر رشت می‌فروختند که به 31 فقره سرقت اعتراف نمودند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان ادامه داد: مقادیری از اموال مسروقه در مخفیگاه متهمان کشف و تحویل مالباختگان گردید و طرفین نیز به دادسرای عمومی انقلاب رشت اعزام و متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.
 
فلاح کریمی گفت: سارقین در ساعات خلوت روز غالبا بین ساعت های 13 الی 16 زمانی که صاحبان مغازه برای استراحت از مغازه خارج می شدند اقدام به سرقت می‌نمودند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در پایان عنوان داشت: علیرغم تاکیدات و آموزش چهره به چهره مغازه داران متاسفانه مالباختگان به آموزش های داده شده توجه ننموده و صرفا به بستن قفل درب شیشه سکوریت اکتفا نموده بودند.
.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار