فرماندار شهرستان شمیرانات گفت : شهرستان شمیرانات در کنار برخورداری از پتانسیل های فراوان در زمینه کشاورزی و دامپروری و گردشگری در حوزه منابع معدنی پایگاهی مهم در استان تهران تلقی می شود .

عزت الله خان محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به این شهرستان به عنوان یکی از قطب های مهم در راستای توسعه کشاورزی و دامداری کشور گفت : شهرستان شمیرانات محلی مناسب در زمینه کشاورزی و با غداری و دامپروری و زنبورداری از ساختار زیست محیطی خاصی برخوردار است .

وی با تاکید بر وجود منابع طبیعی سرشار و هائز اهمیت در این منطقه مانند دشت لار و وجود سد لتیان به عنوان منبع آبی گسترده در راستای تامین آب شهرستان پردیس ، شهرستان شمیرانات را منطقه ای بکر و جذاب به لحاظ اقلیمی توصیف کرد و افزود : این منطقه در ایام تعطیلات مانند نوروز به خوابگاه مردم استان تهران تبدیل می شود .

فرماندار شهرستان شمیرانات از ظرفیت بالای این منطقه در حوزه برخوداری از معادن مختلف با ظرفیت تولید هشت نوع ماده معدنی از 18 معدن دارای مجوز خبرداد و اضافه کرد : توسعه معادن در راستای سیاست های عالی نظام جمهوری اسلامی ایران زیر سایه رهنمودهای کارشناسی و خاص مقام معظم رهبری در قالب طرح های عمرانی و رفاهی در این منطقه انجام می شود .

خان محمدی در خاتمه اظهار داشت : حراست و محافظت از محیط زیست نیز جزء برنامه های ویژه فرمانداری شهرستان قرار دارد و در این راستا به شدت با متخلفین برخورد قانونی صورت گرفته است ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.